قالیباف:

نهضت امام خمینی (ره) احیاگر اسلام اصیل است

رئیس مجلس امروز در مصلای رودبار گفت: نهضت امام خمینی (ره) احیاگر سنت های الهی و اسلام اصیل است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در شصتمین سالروز شهادت شهید یونس حسینی رودباری نخستین شهید روحانی انقلاب در مصلای رودبار گفت: نهضت امام خمینی (ره) احیاگر سنت‌های الهی و اسلام اصیل است.

او شهدا را افتخار گیلان و کشور دانست و افزود: وجود ۸ هزار شهید نماد عظمت این استان است که در تمامی تاریخ ایران درخشیده و در حفظ ایران اسلامی و انقلاب از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ماه خرداد نقطه آغاز بسیاری از اتفاقات کشوری و بین المللی بوده است، تصریح کرد: این اتفاقات بازتاب‌های ملی و جهانی داشت.

قالیباف شکل گیری نهضت میرزا کوچک خان در خرداد  هجری شمسی۱۲۹۱، حادثه تلخ زلرله رودبار در خرداد ۱۳۶۹ را ۲ اتفاق مهم تاریخ خرداد ماه در گیلان دانست و گفت: در زلزله رودبار شاهد صحنه‌های تلخ و دلخراش بودیم که در خاطرات ملت ایران برای همیشه ماندگار است.

او ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ را آغازگر نهضت امام خمینی (ره) در سطح ملی اعلام کرد و افزود: شهید یونس حسینی رودباری نمادی از شهدای این نهضت عظیم و بزرگ اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ارتحال امام خمینی رحمت الله علیه در ۱۴ خرداد را روز تاریخی در انقلاب اسلامی برشمرد و تأکید کرد: امام شخصیتی جهانی بود که جز برای خداکلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت.

قالیباف همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ گفت: در جنگی که شرق و غرب پشت صدام بودند و قصد داشتند انقلاب اسلامی را در طی چند هفته براندازی کنند ملت ایران توانستند بعد از ۱۸ ماه خرمشهر را از چنگال تجاوزگران آزاد کنند و سرنوشت انقلاب پس از آزادسازی خرمشهر تغییر یافت.

او با اشاره به اثرگذاری دفاع مقدس در پویایی و سرزندگی انقلاب اسلامی افزود: دفاع مقدس سرنوشت انقلاب اسلامی را رقم زد و سبب دوام و قوام آن شد.

انقلاب اسلامی روز به روز پویاتر و قوی‌تر می‌شود

رئیس مجلس با بیان اینکه انقلاب اسلامی روز به روز پویاتر و قوی‌تر می‌شود، تصریح کرد: امامین انقلاب روحیه ما می‌توانیم را در جامعه نهادینه کرد.

به گفته قالیباف، امام راحل احیاگر واقعی دین اسلام بود و دین اسلام با پایه گذاری نهضت حضرت امام جان دوباره‌ای گرفت.

او با بیان اینکه حضرت امام فرهنگ استکبارستیزی را در جامعه نهادینه کردند، گفت: حفظ استقلال و تمامیت ارضی و اقتدار اسلامی با فرهنگ استکبارستیزی تحقق می‌پذیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ایجاد وحدت رویه در جامعه تأکید کرد و افزود: امام راحل نگاه و توجه ویژه‌ای به وحدت، معنویت و عدالت بخشی در حکمرانی اسلامی داشتند.

نقش آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف

قالیباف با اشاره به نقش آفرینی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تصریح کرد: توجه به سنت‌های الهی و مردم ۲ پایه و اساس حرکت انقلاب حضرت امام (ره) در عرصه‌ها و صحنه‌های مهم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

او به چالش‌های فرهنگی و اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: بسیاری از مشکلات فرهنگی و اقتصادی ناشی از فاصله گیری از ارزش‌های دینی و اعتقادی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن دنبال حکمرانی بدون فرهنگ اسلامی و اعتقادی است، افزود: اصلاح نحوه حکمرانی و مدیریت در ابعاد مختلف منجر به رفع مشکلات می‌شود.

قالیباف با اشاره به شگرد‌های مختلف دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمن با توطئه، ترور، جنگ و ایجاد فتنه‌های مختلف دنبال ساقط کردن نظام اسلامی است.

او با بیان اینکه مردم محکم پای انقلاب اسلامی ایستادند، گفت: باید حکمرانی و مدیریت اداره امور را به مردم بسپاریم.

پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ ترکیبی و شناختی دشمن افزود: پادزهر جنگ شناختی، جهاد تبیین است.

به گفته قالیباف، تصمیم گیری و تصمیم سازی درست، کارشناسانه و از سوی تعقل، شجاعانه و مسئولیت پذیر مورد تأکید است.

او با بیان اینکه تصمیم درست با خودمحوری ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: تصمیم درست به نفع مردم و در راستای عدالت الهی و اسلامی رقم می‌خورد.

رئیس مجلس با بیان اینکه مشکلات و چالش‌ها را می‌پذیریم، افزود: با حکمرانی و مدیریت و تصمیم گیری درست می‌توان بر مشکلات فائق آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.