اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع فارس به سرزمین وحی + فیلم

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: اعزام زائران حج تمتع به مدینه النبی آغاز شد و در همین راستا نخستین گروه زائران بیت الله الحرام استان فارس به سرزمین وحی مشرف شدند.

فخرالدین کشاورز با بیان اینکه نخستین پرواز زائران حج تمتع استان فارس ساعت ۲۰ شب گذشته (چهاردهم تیرماه)، از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز به جده انجام شد، گفتت: این پرواز در قالب دو کاروان از شهرستان‌های اقلید و آباده با ۱۹۰ زائر همراه بود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس با بیان اینکه این سفر در قالب ۱۶ پرواز و از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد، گفت: در این مدت ۳ هزار و ۵۵۰ زائر بیت الله الحرام رهسپار سرزمین وحی می‌شوند لذا همگی تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا اعزام زائران با کمترین مشکل انجام شود.

کشاوری ادامه داد: امسال فرودگاه شیراز پذیرای یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد نیز است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده عملیات انتقال زائران از فرودگاه شیراز به مدت ۹ روز (تا ۲۰ خردادماه) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس نیز با بیان این که سه هزار و ۵۰۵ زائر در قالب ۲۴ کاروان از طریق فرودگاه بین المللی شیراز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، گفت: ۱۱۵ نفر از زائران اعزامی از استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

او گفت: کاروان‌های زیارتی استان امسال با عنوان "حرم تا حرم همراه با شهدا" به مکه و مدینه اعزام می‌شوند که ۲ کاروان اعزامی از اهل تسنن هستند.
 
علیرضا زینلی با بیان اینکه تمامی زائران خانه خدا از فارس مدینه قبل هستند و ۴ تا ۵ روز در منطقه مرکزی مدینه، امور این زیارت مهم را آغاز می‌کنند، ادامه داد: زائران ۳۰ روز در مکه خواهند بود و جمعاً مدت‌زمان این سفر الهی ٣٧، ٣٨ روز است.
 
مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس زمان بازگشت زائران را از ۲۲ تا ۲۸ تیرماه اعلام کرد و گفت: امسال ۸۷ هزار زائر از ایران به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

آیت الله لطف الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز با حضور در سالن پرواز‌های خارجی فرودگاه شهید دستغیب شیراز به همراه دیگر مسئولان استانی زائران سرزمین وحی را بدرقه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار