آغاز رزمایش دریایی روسیه در آب‌های ژاپن

روسیه قصد دارد رزمایش دریایی خود در آب‌های ژاپن و دریای اوخوتسک را آغاز کند.

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیرو‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه رزمایش‌های عملیاتی خود را در آب‌های دریای ژاپن و دریای اوخوتسک آغاز کرده‌اند که تا ۲۰ ژوئن ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه در پیامی تلگرامی نوشت: «بیش از ۶۰ کشتی جنگی و شناور پشتیبانی، حدود ۳۵ هواپیمای نیروی دریایی، نیرو‌های ساحلی و بیش از ۱۱ هزار پرسنل نظامی در تمرین گروه‌بندی نیرو‌های ناوگان اقیانوس آرام شرکت دارند.»

این رزمایش در حالی انجام می‌شود که هفته گذشته منابع آمریکایی گفتند این کشور به دنبال آن است تا مواد انفجاری از جمله تی ان تی مورد نیاز توپ‌های ۱۵۵ میلی متری اوکراین را از ژاپن تهیه کند. ژاپن صادرات برخی اقلام نظامی به خارج کشور را ممنوع می‌داند. اما، به نظر می‌رسد در میانه کمبود مهمات، راه‌حلی برای فعال کردن فروش تی ان تی پیدا کرده است.

به نظر می‌رسد «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن، می‌خواهد به اوکراین کمک کند، زیرا دولت او می‌ترسد پیروزی روسیه باعث شود چین به تایوان حمله کند و کشورش را درگیر یک جنگ منطقه‌ای کند. عقب‌نشینی ژاپن از صلح‌طلبی، تا کنون به کمک‌های نظامی کشنده کشیده نشده است و کمک‌های توکیو به کی‌یف را محدود به بسته‌هایی مانند جلیقه، کلاه ایمنی و جیره غذایی کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار