ناپایداری‌های همرفتی تا هفته آینده تداوم دارد

سازمان هواشناسی استان مرکزی گفت: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر به جهت ویژگی بارش‌های همرفتی پیش بینی می‌شود. 

ناپایداری‌های همرفتی تا هفته آینده تداوم دارد مرادی مجد کارشناس سازمان هواشناسی استان مرکزی می‌گوید: بررسی‌ها حاکی از تداوم ناپایداری‌های همرفتی طی روز‌های آتی تا اوایل هفته آینده در استان می‌باشد. بر این اساس در ساعات بعدازظهر امروز رشد ابر و در برخی از مناطق به ویژه نوار شرق و مرکز استان رگبار و رعدوبرق، احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

به گفته مرادی مجد احتمال وقوع بارش‌های همرفتی شدید در مناطقی از استان طی ساعات بعدازظهر امروز دور از انتظار نیست. به دلیل ویژگی بارش‌های همرفتی و شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر محتمل است.

بر اساس خروجی فعلی مدل‌های پیش یابی از میزان ناپایداری‌های همرفتی در روز سه شنبه تا حدی کاسته خواهد شد هر چند احتمال رگبار و رعدوبرق در برخی از مناطق بویژه مناطق شرق و شمال استان وجود دارد. از چهارشنبه با افزایش ناپایداری‌های همرفتی شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان افزایش خواهد یافت و این ناپایداری‌ها کم و بیش تا هفته آینده تداوم خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.