کشت بیش از ۲۰۰ هکتار کپه کاری با گونه‌های دارویی و مرتعی در اسلام آبادغرب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب گفت : در سال گذشته بیش از ۲۰۰ هکتار کپه کاری با گونه‌های دارویی و مرتعی در شهرستان کشت شد.

مجتبی تاسه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به اهمیت کشت گیاهان دارویی و مرتعی در حفظ و حراست از مراتع و دیمزار‌های کمرشد بیش از ۹۸ درصد از گونه‌های کشت شده در شهرستان اسلام آباد غرب بازده گفت : اصلاح ذخایر ژنتیک گیاهی، بهبود پوشش گیاهی مراتع، تقویت مشارکت مردم برای حفظ منابع طبیعی و بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه از اهداف اجرای این طرح است.

مجتبی تاسه افزود: مزیتی که این منطقه برای اجرای پروژه کشت گیاهان دارویی دارد نزدیک بودن به سد شیان است که به علت خنک بودن هوا نسبت به مناطق دیگر رشد گیاهان بهتر و سریعتر انجام می‌گیرد.

یک میلیون و ۷۱۷ هزار هکتار از مساحت استان، منابع طبیعی است که ۵۲۷ هزار هکتار آن را جنگل و یک میلیون و ۱۹۰ هزار هکتار دیگر را یعنی حدود ۱.۵ درصد از وسعت منابع طبیعی کشور مراتع تشکیل می‌دهند.

استان کرمانشاه با ۲۴ هزار کیلومتر مساحت در غرب کشور واقع شده و به دلیل میزبانی از رشته کوه‌های زاگرس، مملو از جنگل‌های بلوط است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار