افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی همزمان با سفر رئیس جمهور به استان در پایان هفته خبر داد.

آقای فتحی گفت: ۴ طرح بزرگ کشاورزی با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال و با اشتغالزایی و تثبیت اشتغال برای ۴۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بیش از ۱۰ هزار و ۹۸۰ هکتار از اراضی استان آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود.

وی اظهار کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور با کمک همه فعالان بخش کشاورزی سعی کردیم از ظرفیت سفر به نفع بخش کشاورزی بتوانیم کمک بگیریم و ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی طرح تعریف و مصوب شد.

آقای فتحی افزود:در سفر قبلی آقای رئیسی به استان در بخش کشاورزی طرح‌هایی که تعریف شده بود شامل کانال‌های آبیاری عمومی، شبکه‌های آبیاری، سیستم‌های نوین آبیاری، قنوات، جاده‌های دسترسی به مزارع، ایل راه‌ها برای عشایر، تامین آب آشامیدنی عشایر ، طرح‌های آبخیزداری منابع طبیعی و تجهیز آزمایشگاه شبکه دامپزشکی می‌شد که یک آزمایشگاه مرجع در منطقه شمال غرب کشور است.

وی اضافه کرد: منابعی که برای شرکت آب منطقه‌ای در حوزه کشاورزی تخصیص یافت تا سد‌ها یا شبکه‌های اصلی مربوط به اراضی کشاورزی را تکمیل کند جزو زیرساخت برای تامین آب کشاورزی است که این‌ها هم در اعتبارات بخش کشاورزی لحاظ می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: عمده برنامه ما برای استفاده از فرصت این سفر در حوزه مجوز‌ها است چرا که ۱۸ طرح در استان داریم که اجرای آن خاتمه یافته است و به علت موانع جزیی امکان بهره برداری آن محقق نشده است و بنا داریم با کسب مجوز این واحد‌ها که خاتمه یافته از رئیس جمهور امکان بهره برداری از این واحد‌ها را فراهم کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.