حملات سایبری به نهادهای انگلیس

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که هکر‌ها اطلاعات ده‌ها هزار نفر از کارکنان نهاد‌های این کشور را ربوده‌اند.

رسانه های انگلیسی گزارش مدعی شدند که رخنه گران روسی توانسته اند اطلاعات ده ها هزار نفر از کارکنان نهادهای انگلیسی از جمله هواپیمایی انگلیس، بی بی سی و شرکت بوتس (Boots) را بربایند.

شبکه اسکای نیوز اعلام کرد شرکت هواپیمایی انگلیس از طریق رایانامه به ۳۴ هزار نفر از کارکنانش اطلاع داده است که رخنه گران با نفوذ به سامانه پرداخت دستمزد‌های این شرکت توانسته اند اطلاعات این کارکنان را در انگلیس و ایرلند به دست آورند.

رسانه‌های انگلیسی گزارش می‌دهند در این رخنه، اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، نشانی ها، شماره بیمه ملی، اطلاعات بانکی و دیگر اطلاعات کارکنان ربوده شده است. در این رخنه همچنین رخنه گران اطلاعات موجود در شرکت زلیس (Zellis)، ارائه دهنده سامانه پرداخت دستمزد‌ها و دیگر شرکت‌هایی را که با این شرکت همکاری می‌کنند، به دست آوردند.

روزنامه دیلی تلگراف هم در تارنمایش نوشت: شرکت بوتس نیز به کارکنانش اطلاع داده است اطلاعات آنها شامل نام و نام خانوادگی، رمز‌های ورود، شماره کارمندی، تاریخ تولد، نشانی رایانامه ای، نشانی منزل و شماره بیمه ملی آنان ربوده شده است.

بی بی سی نیز رخنه به سامانه‌های رایانه‌ای این سازمان را تایید و اعلام کرد رخنه گران از طریق ورود به سامانه شرکت زلیس، اطلاعات کارکنان بی بی سی را به دست آورده اند. دیلی تلگراف نوشت شرکت زلیس، فهرست دستمزد‌های شماری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ انگلیس از جمله سازمان ملی بهداشت و درمان، خودروسازی لندرور و جگوار را اداره می‌کند و گفته می‌شود اطلاعات ۸ سازمان طرف قرارداد این شرکت ربوده شده اند.

سازمان‌های امنیت فضای مجازی در انگلیس مدعی هستند که رخنه گران روسی با نام کلاپ (Clop) مسئول رخنه اخیر به سازمان‌های انگلیسی هستند. به گزارش دیلی تلگراف، رخنه گران روسی از طریق یک نرم افزار با عنوان " موو ایت" (MOVEit) توانسته اند وارد سامانه‌های شرکت زلیس شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
خوب چیکار کنیم الان،به ماچه
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۲۲:۳۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

هکرها هم فلسفه را یاد گرفته اند، فقط امیدوارم تصمیم به رهبر شدن نداشته باشند.
آخرین اخبار