۲۶ خرداد، آخرین مهلت ثبت‌نام طرح دستیار فناوری در استان گلستان

رئیس پارک علم و فناوری گلستان از آغاز ثبت‌نام دوره دوم طرح دستیار فناوری در استان خبر داد و گفت: ۲۶ خرداد آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح ملی خواهد بود.

مهدی غفاری، درباره دومین دوره طرح دستیار فناوری گفت: شرکت‌های عضو پارک‌های علم و فناوری می‌توانند با ثبت‌نام طرح خود در سامانه WWW.PARKINTERN.IR، آمادگی برای استخدام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را اعلام کنند.

او گفت:در مرحله بعدی جلسات مصاحبه دانشجویان با شرکت‌ها برگزار و در صورت حصول نتیجه، قرارداد سه جانبه میان شرکت، دانشجو و پارک علم و فناوری منعقد خواهد شد.

غفاری افزود: مدت این طرح ۳۰۰ ساعت کار طی ۶ ماه است و برای شرکت‌ها هزینه‌ای ندارد و در مقابل دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بابت این مدت فعالیت خود به ترتیب یک، دو و سه میلیون تومان از سوی پارک علم و فناوری طرف قرارداد دریافت خواهند کرد.

او گفت:البته دانشجویان می‌توانند با توافق شرکت، به ازای کار بیشتر درآمد مازادی نیز کسب کنند و در پایان دوره نیز به دانشجو و شرکت فناور گواهی‌نامه حضور در دوره داده خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باید نیمی از مسیر تحصیل خود را طی کرده باشند و به ترتیب در نیم سال ششم، دوم و چهارم تحصیل خود باشند و دانشجویان پس از پایان یک دوره فعالیت می‌توانند در قالب همین طرح، فعالیت خود را با شرکت یا شرکت دیگری تمدید کنند و محدودیتی در این خصوص دیده نشده است.

غفاری ادامه داد: مزیت حضور در این طرح برای شرکت‌ها، استفاده از نیرو‌های جوان و به‌روز دانشگاهی پروژه‌های فناورانه است، به بیان دیگر از آنجا که پس از احراز شرایط لازم علمی و مهارتی دانشجویان توسط شرکت، امکان جذب آن‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور وجود دارد، این طرح مقدمه‌ای برای تأمین نیروی انسانی این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

او افزود: شرکت در این طرح برای دانشجویان هم امکان کسب تجربه در محیط کسب‌وکار واقعی و فعالیت در زیست‌بوم فناوری و نوآوری را فراهم می‌کند. به علاوه میزان تعهد ساعتی برای دانشجویان به نوعی است که می‌توانند در کنار سایر فعالیت‌های خود به این مورد نیز بپردازند. همچنین باید توجه داشت که این طرح می‌تواند زمینه‌ساز طرح امریه سربازی برای دانشجویان پسر نیز باشد.

 دانشجویان نیز باید برای  ثبت‌نام و بهره‌مندی از مزایای آن از طریق آدرس WWW.PARKINTERN.IR اقدام و برای کسب اطلاعات تکمیلی با شماره همراه ۰۹۱۹۵۴۴۲۶۹۰ و یا ۰۱۷۳۸۵۱۰۲۲۵ تماس حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.