کشت گیاه کم آب بر سورگوم در ۳۰۰ هکتار از مزارع قزوین

 مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: کشت گیاه علوفه‌ای کم آب بر سورگوم در ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان‌های بویین زهرا و آبیک آغاز شد.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت:: کشت گیاه علوفه‌ای کم آب بر سورگوم در ۳۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان‌های بویین زهرا و آبیک آغاز شده است و پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن محصول از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه به منظور تولید محصولات علوفه‌ای کم آب بر تولید سورگوم علوفه‌ای و دانه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد، افزود: سورگوم به دلیل نیاز آبی کم نسبت به ذرت علوفه‌ای و همچنین مقاومت به شوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جلیلوند اضافه کرد: با توجه به مقاومت بسیار بالا به خشکی و شوری، این گیاه می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایر علوفه‌های تابستانه باشد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تولید این علوفه راهبردی با مشارکت معاونت‌های بهبود تولیدات دامی و گیاهی این سازمان در سال جاری نسبت به تامین بذور استاندارد مورد نیاز کشاورزان با مساعدت ۵۰ درصدی بذر لازم تامین شده است.

این مسوول تاکید کرد: اولویت توسعه کشت این گیاه در سال زراعی جاری کشاورزان دامدار خواهد بود و مقرر است شهرستان بویین زهرا و آبیک بعنوان مهم‌ترین قطب این محصول به عنوان پایلوت کشت سورگوم قرار گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار