تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی شهرکرد

شهردار مرکز چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم توجه به بافت‌های تاریخی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال برای احیای بافت تاریخی و فرسوده شهرکرد اختصاص پیدا کرد.

محمدحسین واحدیان گفت: از این مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته و ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات امسال اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به تلاش شهرداری شهرکرد برای تحقق اهداف "شهرکرد، شهر ملی نمد" افزود: مدیریت شهری در این راستا عزم راسخ دارد، اما کمک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری باید کمک کند.

واحدیان احیای مسیر گردشگری در بافت مرکزی شهر را از اقدامات مهم شهرداری اعلام و تصریح کرد: به‌همین منظور تعریف مبدأ و مقصد گردشگری تاریخی شهرکرد در دستور کار قرار گرفته است و هم‌اکنون از چهار مسیر در حال کار هستند.


بیشتر بخوانید


وی تقویت اتفاقات فرهنگی و هنری در شهرکرد را ضروری دانست و یادآور شد: برای مجموعه تاریخی فرهنگی قلعه چالشتر و حریم آن راهکار‌هایی به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ارائه شده است تا آزادسازی زمین‌های این محدوده انجام شود.

واحدیان اظهار داشت: شهرداری شهرکرد برای تحقق اهداف "شهرکرد، شهر ملی نمد" و اقدام برای تبدیل شهرکرد به "شهر جهانی نمد" از نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهاد‌های علمی افراد دانشگاهی، فعالان فرهنگی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد (سَمَن‌ها) استقبال و بهره‌گیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار