هشدار هواشناسی؛ بارش های سیل آسا تا آخر هفته در البرز ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی استان البرز با هشدار سطح نارنجی هواشناسی اعلام کرد: بارش های سیل آسا همراه با تندباد و آذرخش تا جمعه در این استان ادامه دارد.

آرش بهاروند گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی در منطقه البرز مرکزی است که با توجه به ماهیت تندری و محلی آن به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در استان وزش باد لحظه ای و شدید، خیزش گردوخاک، رگبار، رعدوبرق و در پاره ای نقاط تگرگ مورد انتظار است.

وی ادامه داد: وزش باد شدید موقتی و برخی نقاط ریزش تگرگ ، آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ، افزایش غبار محلی و کاهش کیفیت از خطرهای این شرایط جوی است .

بهاروند احمدی افزود: محکم کردن سازه های موقت و سست و رعایت نکات ایمنی در فعالیت های عمرانی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، عدم توقف و اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی ، پرهیز از فعالیت های کوهنوردیا توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات الزم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی ضروری است .

بارش شدید باران همراه با رعد و برق و تندباد عصر و شامگاه دیروز دوشنبه سبب جاری شدن سیلاب در مناطقی از استان البرز شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.