مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU افزایش می‌یابد

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر از ۶ به ۸ میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

حسین عباس‌نژاد مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری همزمان ۳ کشتی نسل هفتم اقیانوس پیما با آبخور ۱۷.۵ متر و طول ۴۰۰ متر با بیش از ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU کانتینر فراهم می‌شود.

عباس نژاد گفت: تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی در افزایش قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر رقیب منطقه نقش بسزایی دارد و سهم ایران در بازار تجارت جهانی را ارتقاء می‌دهد.

او گفت:با اضافه شدن حدود ۵۰ هکتار زمین و ۳ پست اسکله در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، ظرفیت کانتینری این بندر از ۶ به ۸ میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به تجهیزات کانتینری نصب شده، از اسکله‌ها برای بار‌های مختلف از جمله غلات و کالا‌های اساسی و از محوطه‌ها برای کانتینر‌های ترانزیتی استفاده خواهد شد.

او گفت: مهم‌ترین تجهیزات، گنتری کرین است که شرایط ویژه‌ای دارد و با توجه به قیمت و زمان‌بر بودن بهره‌مندی از آن باید شاهد ظرفیت‌های تجاری جدید باشیم.

عباس نژاد با تاکید بر اینکه باید بتوانیم ترانزیت کالا از کشور‌های متقاضی از جمله کشور‌های حوزه CIS را افزایش دهیم، گفت: با توجه به علاقه‌مندی این کشورها، می‌توانیم با سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی در آینده نزدیک شاهد فعالیت یک ترمینال کانتینری مدرن و پهلوگیری کشتی‌های کانتینری با ظرفیت ۱۸ هزار و ۴۰۰ TEU باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: در حال حاضر کشتی‌های با ظرفیت ۱۴ هزار و ۷۰۰ TEU در فاز ۱ و ۲ بندر شهید رجایی پهلو می‌گیرند.

عباس‌نژاد گفت: همزمان با تکمیل فاز ۳ بندر شهید رجایی، ۲ دستگاه مکنده ۳۰۰ تنی جدید نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.