مرمت بنای تاریخی کاروانسرای «سیمون» مهاباد آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: مرمت و بازسازی بنای تاریخی کاروانسرای «سیمون» با همکاری شهرداری و نظارت کارشناسان میراث فرهنگی آغاز شده است.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد گفت: طبق تفاهم‌نامه با شهرداری مهاباد مرمت و بازسازی بنای تاریخی کاروانسرای «سیمون» در دستور کار قرار گرفته که بار مالی آن را شهرداری و نظارت فنی را اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برعهده دارد.

وی ادامه داد: برای بازسازی این محوطه و جداره تاریخی با مساحتی در حدود ۷۰۰ مترمربع، بودجه‌ای ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است که روند بازسازی و ترمیم آن در سه ماه آینده تکمیل می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهاباد اضافه کرد: در بازسازی این بنا از مصالح ساختمانی سنتی جهت ایجاد محوطه و غرفه‌های سنتی استفاده می‌شود و هدف از بازسازی آن تبدیل کردن این محل به مکانی توریستی و گردشگری است.

صدفی بیان کرد: نظر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بر این است که این کاروانسرا پس از بازسازی به محلی برای تهیه و عرضه صنایع دستی تبدیل شود و از حالت پارکینگ و انباری خارج شود و در کنار حمام میرزا رسول و سایر آثار تاریخی این شهر به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.