استاندار ایلام:

فاز اول سامانه گرمسیری ایلام با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود

استاندار ایلام گفت: فاز اول پروژه بزرگ سامانه گرمسیری در این استان به زودی تکمیل شده و با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: مرحله نخست سامانه گرمسیری به زودی تکمیل و با حضور رییس جمهور در سفر به استان ایلام به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این مرحله ۲ هزار هکتار و در مرحله دوم نیز حدود ۱۰ هزار هکتار زیر پوشش آبرسانی قرار می‌گیرد.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت طرح سامانه گرمسیری در ایجاد تحول و اشتغال در حوزه کشاورزی بیان کرد: با وجود محدودیت‌های اعتباری، تاکنون یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای تکمیل این سامانه اختصاص یافته است.

وی در خصوص بازگشت زمین‌های واگذار شده منطقه آزاد تجاری مهران مطرح کرد: پیگیری‌های لازم توسط عوامل اجرایی ذی ربط از فردا در خصوص واگذاری زمین‌های منطقه به طور جد انجام می‌شود و باید از واگذاری هرگونه زمین به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری شود.

وی از تصویب و تشکیل کمیته تخصصی حقوقی استان متشکل از متخصصان و کارشناسان حقوقی خبر داد و مطرح کرد: این کمیته برای جلوگیری از مصادره کردن اموال منقول استان تشکیل خواهد شد.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت پروژه‌های حوزه کشاروزی و تامین آب اراضی پرداخت و گفت: ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد با تخصیص اعتبار لازم تا پایان شهریور تکمیل می‌شوند.

وی گفت: پروژه‌های کلانی و مهمی که سالهاست از کلنگ‌زنی آنان می‌گذرد و نیازمند اعتبار زیادی هستند، برای تکمیل در قالب قرارداد «بی او تی» به بخش خصوصی واگذار می‌شود که در این راستا مقرر شده بزودی ۹ دستگاه اجرایی ۹ پروژه مهم و کلان استان را برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار کنند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان در استان، اظهار کرد: تمرکز اصلی دولت سیزدهم اقتصاد دانش بنیان است که در این راستا باید افزایش راندمان و بهره‌وری و بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه مدنظر قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.