کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی با هک حساب تلگرامی

رئیس پلیس فتا گلستان از کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی با هک حساب تلگرامی خبر داد.

سرهنگ سعید تجری گفت: در پی شکایت احدی از شهروندان با موضوع هک و نفوذ به حساب تلگرام و ارسال پیام درخواست وجه برای مخاطبین وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی مشخص شد فرد کلاهبردار با دسترسی به اکانت تلگرام وی مبلغ ۵ میلیون تومان از هریک از مخاطبین درخواست کرده و آن‌ها نیز به واسطه اعتماد و آشنایی که با مالک اکانت داشته اند مجموعاً مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال توسط مالباختگان به حساب بانکی فرد کلاهبردار واریز شده است.

او گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های پلیسی و رد گیری مبلغ اشاره شده، حساب‌های مقصد که مربوط به اشخاص مختلف بود مسدود و با هماهنگی‌های قضایی به حساب مالباختگان عودت داده شد.

سرهنگ تجری از شهروندان خواست: در صورت دسترسی غیرمجاز مجرمان به‌حساب کاربری در اولین فرصت ، موضوع را به دوستان و آشنایان خود اطلاع دهند و همچنین کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید بدون بررسی شماره‌ حساب و هویت فرد درخواست‌کننده وجه، مبلغی را به‌حساب دیگری واریز کنند و حتماً از صحت پیام دریافت شده و مشخصات صاحب حساب اطلاع یابند و پس از آن نسبت به جابه‌جایی و انتقال پول اقدام کنند.

او افزود: شهروندان برای امنیت بیشتر و جلوگیری از نفوذ صفحات اجتماعی و پیام رسان‌های خود حتماً بعد از نصب نرم افزار بر روی سیستم از فعال کردن رمز دومرحله‌ای اطمینان حاصل و هر از گاهی نشست‌های فعال را بررسی کنند تا افراد ناشناس به این پیام رسان‌ها ورود نکرده و اسباب کلاهبرداری مجرمان فراهم نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.