حمایت برنده نوبل از «امبر هرد»

«آنی ارنو» نویسنده فرانسوی برنده نوبل ادبیات و گروهی دیگر از فعالان حقوق زنان با انتشار نامه‌ای از «امبر هرد» همسر سابق «جانی دپ» حمایت کردند.

به نقل از ددلاین، «آنی ارنو» نویسنده برنده جایزه نوبل، نامه‌ای سرگشاده را در حمایت از «امبر هرد» امضا کرده که در آن توهین و آزار و اذیت مداوم این بازیگر زن در فضای مجازی محکوم شده است.

«ارنو» در اکتبر ۲۰۲۲ برای ترسیم زندگی زنان در فرانسه از دهه ۱۹۶۰ به بعد موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات شد. از جمله آثار مهم او درام «اتفاق» است که اساس ساخت فیلمی با همین نام به کارگردانی «اودری دیوان» شد که در نهایت شیر طلایی بهترین فیلم جشنواره ونیز را دریافت کرد.

این نویسنده فرانسوی در کنار گروهی متشکل از ۶۸ شخصیت فرهنگی فرانسوی، نامه سرگشاده‌ای را در فضای مجازی همزمان با اولین سالگرد شکست «امبر هرد» در یک دعوای حقوقی پرسر و صدا با همسر سابقش «جانی دپ» منتشر کردند.

این نامه حکم اعلام‌شده علیه «امبر هرد» در دادگاه را زیر سوال نمی‌برد، بلکه نگرانی خود را در مورد توهین و آزار و اذیت مداوم این بازیگر زن در فضای مجازی ابراز می‌کند و نحوه تبدیل دادگاه به یک سیرک رسانه‌ای و پیامد‌های نحوه رفتار با او و سایر زنان و بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه را نقد کرده است.

در این نامه آمده است: «بیشتر این آزار و اذیت ناشی از اطلاعات نادرست، زن‌ستیزی و محیط رسانه‌های اجتماعی پولی بود که در آن ادعا‌های یک زن مبنی بر خشونت خانگی و تجاوز جنسی برای سرگرمی مورد تمسخر قرار می‌گرفت.

«امبر هرد» مبتلا به اختلال حاد شخصیتی است

 «جانی دپ» بازیگر ۵۸ ساله آمریکایی شکایتی علیه «امبر هرد» در دادگاه ویرجینیا طرح کرده و خواهان دریافت غرامت ۵۰ میلیون دلاری شده بود چرا که «امبر هرد» مدعی شده بود در طول مدت سه‌ساله ازدواج با «جانی دپ» مورد سوءاستفاده قرار می‌گرفته، اما «جانی دپ» در شکایت خود اعلام کرده بود این اتهامات ضربه بزرگی به حرفه او به عنوان یک بازیگر وارد کرده و خواهان دریافت غرامت شده بود. در نهایت دادگاه نیز به پیروزی او در این پرونده رای داد. 

این شکایت به نامه سرگشاده‌ای اشاره دارد که «امبر هرد» ۳۵ ساله در سال ۲۰۱۹ در واشنگتن پست منتشر کرد و در آن نوشت که او به یک شخصیت عمومی نماینده آزار خانگی تبدیل شده است. البته او در این نوشته نامی از دپ یا جزئیات آن ذکر نکرده است، اما همچنین گفته بود تمام خشم زنان را که از آن صحبت می‌کنند تجربه کرده است.

دادگاه در نهایت به پرداخت ۱۰ میلیون دلار غرامت و ۵ میلیون دلار غرامت جزایی در دعوای افترای مطرح‌شده توسط «جانی دپ» علیه همسر سابقش «امبر هرد» حکم داد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
آیا تاریخ را ورق زده اید که جازه نوبل را به چه کسانی داده اند
آخرین اخبار