رییس ستاد مرکزی اربعین:

پیش‌بینی افزایش زوار اربعین به ۴ میلیون نفر/ قول ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را گرفته‌ایم

رییس ستاد مرکزی اربعین گفت: براساس برآورد‌های انجام شده امسال بیش از چهار میلیون زائر کشورمان در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد.

سیدمجید میراحمدی، امروز (۱۶ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اربعین استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به پیش بینی افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی زوار در اربعین امسال، گفت: سال گذشته ۳.۸ میلیون زائر کشورمان در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می‌شود با افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی، این تعداد امسال حداقل به بیش از چهار میلیون نفر برسد.

میراحمدی مهمترین چالش اربعین امسال را بحث گرمای هوا عنوان کرد و افزود: تمامی مرز‌های ما با کشور عراق در مناطق گرمسیر قرار دارند و هوای شهریور هم بسیار گرم است، بنابراین باید برای مقابله با گرمازدگی زوار تمهیدات لازم اندیشیده شود که پیش بینی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: در کنار این تمهیدات، توصیه اکید این است که خود زوار هم همکاری کرده و پیش بینی‌های لازم را در بحث مقابله با گرمازدگی داشته باشند.

معاون وزیر کشور با اشاره به طولانی شدن بازه برگزاری مراسم اربعین گفت: شروع مراسم اربعین امسال از اول صفر خواهد بود و توصیه اکید این است که حداکثر زمان ماندگاری زوار در عراق حدود یک هفته باشد.

میراحمدی گفت: با توجه به گرمای هوا و ازدحام جمعیت، از همه زوار تقاضا داریم که سفر خود را به نحوی مدیریت کرده که کمتر از یک هفته در کشور عراق ماندگاری داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته همکاری خوبی را از سوی زوار شاهد بودیم، طوری که بیش از ۱.۵ میلیون نفر از زوار قبل از ۱۵ صفر به کشور بازگشتند.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه مراسم اربعین امسال ویزا نمی‌خواهد، گفت: با توجه به صحبت‌های صورت گرفته با طرف عراقی، بحث گذرنامه ویژه اربعین امسال هم در دستور کار قرار دارد.

میراحمدی گفت: این گذرنامه اختلاف جزیی با گذرنامه اصلی دارد و مخصوص تردد در ایام اربعین است.

وی افزود: هزینه گذرنامه ویژه اربعین یک پنجم گذرنامه اصلی است و سرعت تحویل و چاپ آن بالاست و با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد امسال هیچ صفی را در بحث گذرنامه مانند سال‌های قبل نداشته باشیم.

قول ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی را گرفته ایم

رییس ستاد مرکزی اربعین در ادامه در خصوص ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی هم گفت: در مذاکرات هفته گذشته وزیر کشورمان با وزیر کشور عراق، بحث ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی مطرح شده و وزیر کشور عراق هم این موضوع را پذیرفته و در این باره قول داده‌اند که امیدواریم به وعده خود عمل می‌کنند.

وی افزود: در صورت تحقق این وعده، از اول ماه صفر شاهد ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
امسال نسبت به سال قبل هوا گرم‌تر است باید برطرف عراقی صحبت کرد که برای معطل نماندن زوار پشت مرزها تلاش کرد و آب خنک و غذای کافی را فراهم کرد سالم بر حسین و حسینیان التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام.التماس دعا..هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
سلام.التماس دعا.هیئت عالی تشخیص مصلحت نظام،دولت و مجلس بدانید جان و مال مردم در جاده ها شوخی نیست،سالانه هزاران نفر در جاده ها با خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند.کدوم کشور این خودروهای حلبی های تاریخ گذشته شرکتهای انحصاری داخلی با تکنولوژی 30 سال پیش رو میخرند،ان هم با گرانفروشی دههابرابری،احتکار،کاهش تولید به قصد گرانی و مافیابازی و نفوذ در دولت و مجلس،به زور این حلبی های ناایمن را با گرانفروشی دههابرابری قالب مردم می کنید،باز کنید درب واردات خودروهای کم مصرف با حجم موتور کمتر از 1800cc،هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۰:۱۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آنها که سفر دهها میلیونی به شمال دارند فردای پس از مرگ آیا باز هم با چه رویی انتظار دارند که امامشان به پیشوازشان بیاید
همین سفر دهها میلیونی را به کربلای معلی هم برنامه ریزی کنیم
و مزر خسروی تا کربلا را چند خطه و امکانات بین راهی فراوان دو کشور بسازیم
خیر و برکاتش به هر دو ملت همسایه می‌رسد ضمن اینکه با خودرو میتوان در دو ساعت زیارت کرد و برگشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
پارسال لب مرز خیلی برای اتوبوس از مرز چذابه به سمت کربلا اذیت شدیم از ساعت ۲:۳۰ بامداد تا ظهر معطل شدیم اتوبوس های عراقی هم قیمت پرت میگفتند تا بعد اجازه دادند خود اتوبوس های ایرانی مسافر ها را تا الاماره ببرند واتوبوس ها دیگه جای نشستن نبود خلاصه ای کاش امسال یکم بهتر برنامه ریزی بشود مخصوصا اگر زائر زیاد برود باید امکانات هم بیشتر شود
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۱۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آزادراه چهار خطه خسروی تا کربلا را دو کشور نفت‌خیز و ثروتمند ایران و عراق بسازند که مردم در چند ساعت هم بتوانند زیارت کنند و برگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
دیگه کی پول داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناسی
۲۰:۰۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آیا بهتر نیست این همه پول را بزای محرومان خودمان خرج کنید؟ در ضمن کشور متجاور عراق هنوز غرامت جنگی را پرداخت نکرده است.آیا این مهم برایتان ارزشی ندارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
هنوز تا وفت کربلا فکر امروز باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
جنس زمین کربلا همون جنس زمین بهشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آره حتما جنس زمین مکه مدینه هم که خونه خداست از سنگه
Iran (Islamic Republic of)
صفوی
۱۹:۲۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
زمین کربلا از بهشت مقدس‌تر و مطهر تر اولین خلقت خدا امام حسین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
آیا در تهران راهپیمایی اربعین نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ایت الله صفوی
۱۹:۲۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
در کل دنیا در کل خیابان های جهان در هر پیاده رو تهران ترکیه تایلند دبی سواحل آنتالیا سواحل اسپانیا امریکا انگلیس غیر از چین و روسیه هر روز هر ساعت به نیت پیاده روی اربعین میشه کرد ، زمان و مکان برای پیاده روی اربعین معنی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
ایکاش مسولین محترم یه کمی هم از مشکلات کمرشکن اقتصادی مردم را مرتفع میکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
هرکه داردهوس کرببلابسم الله
آخرین اخبار