یک زوج جوان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در همدان جان سپردند

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ زوج جوان در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن خبر داد.

دکتر ارتین کمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ نفر در استان همدان بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به کام مرگ رفتند.

او با بیان اینکه روز گذشته زوج جوان در روستای شمس‌آباد دچار گازگرفتگی شده و فوت کردند، گفت: از ابتدای سال تاکنون کاهش دما در برخی روز‌ها همشهریان را مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی کرده و این امر در برخی باعث حوادث تلخی همچون مسمومیت و مرگ با گاز مونواکسیدکربن شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸ نفر به علت مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن فوت شده‌اند، گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

کمالی با اعلام اینکه بی‌احتیاطی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد دو عاملی هستند که کام خانواده‌های زیادی را تلخ می‌کند، گفت: بیشترین آمار قربانیان گازگرفتگی مربوط به اسفندماه بوده است.

او نسبت به خطر گازگرفتگی به عموم هموطنان هشدار داد و گفت: سردرد، گیجی، ضربان شدید شقیقه‌ها، وزوز گوش و خواب آلودگی از علائم شایع گازگرفتگی است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان همچنین گفت: موارد زیادی از مسمومیت‌های کشنده با گاز مونوکسیدکربن در رانندگانی گزارش شده که در آن افراد برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیک استفاده کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۲
این اتفاق در اعتمادیه همدان افتاده نه در روستای شمس آباد
خداوند رحمتشان کنه واقعا اتفاق درد ناکی بود
Iran (Islamic Republic of)
لعیا
۱۳:۴۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
الهی بمیرم خیلی سوزناک بود طفلیاا
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۰۱:۵۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
سلام خبرتون صحت نداره
اون دوتا جوون خواهر وداماد ما بودن
که تو منزل شخصی خودشون تو اعتمادیه فوت شدن
لطفا خبرتون تصیح کنید