انجام نخستین جراحی لاپاراسکوپی نفرکتومی در فیروزآبادِ

برای نخستین بار، عمل جراحی "لاپاراسکوپی نفرکتومی" یا برداشتن کلیه به روش لاپاراسکوپی توسط پزشکان متخصص در بیمارستان حضرت قائم (عج) شهرستان فیروزآبادِ استان فارس انجام شد.

جراح و متخصص کلیه و مجاری ادراری بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد در خصوص این عمل جراحی گفت: لاپاراسکوپی نفرکتومی، شیوه‌ای از جراحی برای برداشتن کلیه است که بدون باز کردن شکم، انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به مزایای این شیوه جراحی کلیه، گفت: در این روش، نسبت به جراحی باز سنتی، سرعت بهبودی بالا بوده و مدت زمان بستری بیمار در مرکز درمانی کاهش می‌یابد و بیمار درد کمتری را بعد از عمل متحمل خواهد شد.

او گفت: در این عمل جراحی، یک جوان ۲۳ ساله از اهالی شهرستان بستک استان هرمزگان که دچار درد مزمن کلیه و عفونت‌های مکرر بود، تحت جراحی قرار گرفت.

این پزشک متخصص گفت: در مراحل تشخیص کلینیکی و پاراکلینیکی متوجه شدیم که کلیه این بیمار جوان، به دلیل انسداد ناشی از سنگ در محل اتصال به حالب، از کار افتاده است و باید از بدن خارج شود.

حسینی با تاکید براینکه در مراحل اولیه، پزشکان قادر به درمان این بیمار بدون نیاز به خارج کردن کلیه او، بودند، گفت: بیمار به دلیل پیگیری نکردن و کم توجهی نسبت به لزوم درمان درد مزمن ناحیه کلیه، این عضو خود را از دست داد.

این پزشک متخصص ضمن قدردانی از همکاری تیم جراحی بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد، گفت: در این شیوه جراحی که خوشبختانه امکانش در این مرکز درمانی فراهم شده است، با ایجاد سه سوراخ روی شکم بیمار، دستگاهی را وارد فضای شکمی کرد و بعد از قطع عروق و اتصالات، کلیه از یک سوراخ، خارج می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.