دود آتش‌سوزی جنگل‌های کانادا، نیویورک را خفه کرد+ تصاویر

دود ناشی از آتش‌سوزی گسترده در کانادا به سمت آمریکا حرکت کرده و نیویورک را در صدر فهرست آلوده‌ترین شهر‌ها قرار داد.

شهر نیویورک روز سه‌شنبه در صدر فهرست بدترین آلودگی هوای جهان قرار گرفت، زیرا دود مضر بیش از صد آتش‌سوزی جنگلی در کبک به سمت جنوب و آمریکا پخش شد.

براساس گزارش سی ان ان، دود ناشی از آتش‌سوزی‌های کانادا بیش از یک هفته است که شمال شرق و اقیانوس اطلس میانه را فرا گرفته است و نگرانی‌هایی را در مورد مضرات کیفیت پایین هوا به وجود آورده است. شاخص کیفیت هوای شهر نیویورک روز سه شنبه به بالای ۲۰۰ رسید، سطحی از آلودگی که بسیار ناسالم است.

شروع غیرمعمول زودهنگام و شدید فصل آتش سوزی جنگلی، کانادا را در مسیر بدترین سال خود قرار داده است، زیرا پیش بینی می‌شود شرایط گرم و خشک برای ماه‌ها ادامه داشته باشد. تقریباً در تمام ۱۰ استان و منطقه کانادا آتش سوزی وجود دارد که «کِبِک» به دلیل آتش سوزی‌های متعدد ناشی از رعد و برق بدترین شرایط را داشته است.

وزارت حفاظت از محیط زیست ایالت نیویورک یک توصیه بهداشتی برای شهرستان‌هایی از جمله نیویورک، برانکس و کوئینز صادر کرد. این ایالت به ساکنان توصیه کرده که فعالیت بدنی شدید در فضای باز را محدود کنند تا خطر اثرات نامطلوب سلامتی را کاهش دهند. ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا روز سه شنبه از آمریکا، مکزیک، آفریقای جنوبی و فرانسه برای اعزام آتش نشانان به منظور کمک برای اطفای حریق تشکر کرد. 

آلودگی در نیویورک

آلودگی در ایالت نیویورک

آودگی هوا در آمریکا

نیویورک در دود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار