اجرای دومین سال پویش دارو زباله نیست با همراهی ۱۵۸ داروخانه تهران

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای کمک به محیط زیست دارو‌های بلااستفاده خشک و‌ تر جمع آوری خواهند شد.

سیدحیدر محمدی گفت: هفته محیط زیست یادآور اهمیت حفاظت از محیط زیست و تأثیرات آن بر سلامت است. بی شک یکی از چالش‌های جدی بشر در حال حاضر توجه ویژه در حفظ زیست بوم خود و به حداقل رساندن آسیب‌های وارده به آن است. از این رو ارتقای سلامت آب، خاک و هوا قطعاً تأثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی موجودات دارد.

او گفت: در صنعت داروسازی نیز، حفاظت از محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی، یکی از مسائلی است که در دنیا حائز اهمیت است و برای به حداقل رساندن آلاینده‌های حاصل از تولید دارو‌ها تلاش‌های فراوانی می شود. بنابراین با تلاش در جهت حفظ محیط زیست و کاهش تأثیرات منفی آن، می‌توانیم به سلامت بشر و کاهش بروز بیماری‌ها کمک شایانی کنیم.

حیدری ادامه داد: همه ما مسئولیت داریم که در جهت حفظ محیط زیست و سلامت بشر تلاش کنیم. در این راستا یکی از راه حل‌های به حداقل رساندن ورود آلاینده‌ها و مواد مضر به طبیعت امحای اصولی داروها است. به طوری که عدم رعایت این مسئله امکان آسیب جدی به محیط زیست و به دنبال آن آسیب به سلامت مردم را دارد. بنابراین سازمان غذا و دارو برای دومین سال پویش دارو زباله نیست را با همراهی ۱۵۸ داروخانه منتخب شهر تهران به مدت یک ماه برگزار می‌کند و دارو‌های بلااستفاده خشک و‌ تر جمع آوری و با مشارکت چند شرکت پخش به صورت اصولی امحاء می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار