برای بیش از یک‌هزار معلول زنجانی کارت ویژه صادر شد

سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان گفت: تاکنون برای یک هزار و ۱۰۰ معلول زنجانی کارت ویژه صادر شده که معرف فرد دارای معلویت در داخل و خارج از کشور و دارای اعتبار بین المللی است.

شهرام رجبی سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون برای یک هزار و ۱۰۰ معلول زنجانی کارت ویژه صادر شده است گفت: در زمان حاضر حدود ۲۰ هزار فرد دارای معلولیت در استان زنجان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات درمانی و توانبخشی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: افراد دارای معلولیت پس از تشخیص شدت و نوع معلولیت و دریافت کارت، از مزایایی مانند معافیت‌های سربازی، دریافت وام اشتغال، سرویس حمل و نقل را دریافت می‌کنند.

به گفته این مسئول، صدور کارت ویژه برای معلولان همچنان ادامه دارد و طبق فرآیندهایی انجام می‌شود.

سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه پلاک ویژه خودرو به افراد دارای معلولیت واجد شرایط نیز اعطا می شود، ادامه داد: این مجوز برای گروه‌های افراد دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود.

وی اظهار داشت: بهزیستی در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فراهم سازی امکانات لازم برای تقویت مشارکت اجتماعی این افراد و رفع موانع موجود جهت دسترسی به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه در سطح استان زنجان کرده است.

سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان مزایای پلاک ویژه خودروی معلولان را یادآور شد و گفت: بر این اساس امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است خاطرنشان کرد: در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر خودرو توسط جرثقیل حمل و به پارکینگ منتقل می‌شود.

برچسب ها: توانبخشی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.