بهره مندی ۶۰۰ خانوار چمزینی و چلوانی از آب آشامیدنی سالم و پایدار

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری، از رفع کمبود آب شرب روستا‌های چمزین و چلوان در حاشیه زاینده‌رود خبر داد.

محمد کریمی از رفع کمبود آب شرب روستا‌های چمزین و چلوان در حاشیه زاینده‌رود خبر داد و گفت: با توجه به افزایش مصرف آب به دلیل گرمای هوا، ورود گردشگران و... این ۲ روستا در حاشیه زاینده‌رود با کمبود آب آشامیدنی مواجه شدند که منجر به تغذیه مخازن با تانکر سیار و توزیع آب شد. 

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با استفاده از دانش فنی و تلاش مداوم پرسنل آب و فاضلاب طی یک هفته کار شبانه‌روزی کمبود آب ۲ روستای چمزین و چلوان به صورت اساسی با دسترسی به آب پایدار مرتفع شد.


بیشتر بخوانید


وی، حفر چاهک با خاکبرداری وسیع با ماشین‌آلاتی نظیر بیل بکهو و بیل مکانیکی زنجیری به حجم حدود یک‌هزار متر مکعب به دلیل ریزشی بودن دیواره‌ها و کار در آب، تخلیه هم‌زمان آب‌های زایشی به وسیله ادوات و کف‌کش‌ها، طراحی، تهیه و نصب کلکتور‌های چهارگانه در محل هر کدام به طول ۶ متر، جوشکاری لوله‌ها و نصب اتصالات، نصب تابلوی برق، نصب تجهیزات و نصب و راه‌اندازی پمپ شناور و تجهیزات سر چاهی را از جمله اقداماتی عنوان کرد که به منظور تامین آب پایدار ۲ روستای چمزین و چلوان انجام شده است.

کریمی با اشاره به اینکه این اقدام جهادی اضطراری با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۲ روستای چمزین و چلوان با ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت و ۶۰۰ خانوار از آب آشامیدنی سالم بهداشتی و پایدار بهره‌مند شدند. 

وی یاد آور شد: با ورود گردشگران جمعیت این روستا‌ها به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

برچسب ها: آب شرب ، شرکت آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.