پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور گفت: بیش از پنج هزار میلیارد تومان غرامت بیمه پارسال به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت شد.

علیرضا آل‌امین در دومین جشنواره فرهنگی و ترویجی بیمه محصولات کشاورزی کشور در بابلسر گفت: ۷۴۰ هزار پرونده برای دریافت خسارت بیمه محصولات کشاورزی پارسال در کشور تشکیل و بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به خسارت دیدگان این بخش پرداخت شد.

او با بیان اینکه بیشترین غرامت پرداخت شده در حوزه زراعت و باغبانی بوده است، افزود: دولت در ۲ سال گذشته به اندازه هشت سال قبل به بیمه شدگان محصولات کشاورزی غرامت خسارت پرداخت کرده است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور ادامه داد: این صندوق به کشاورزانی که بیمه طلب دارند، بدون محدودیت و معطلی غرامت پرداخت می‌کند.

آل‌امین از ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام برای حمایت از فعالیت‌های کشاورزی در دیمزار‌ها خبر داد و گفت: ستاد اجرایی حضرت امام ۴۰ درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را متقبل شده است.

او بکارگیری از ظرفیت دهیاران برای ترویج بیمه کشاورزی را یکی از برنامه‌های این صندوق اعلام کرد و افزود: از وزارت کشور درخواست کردیم تا دهیاران به عنوان همیاران بیمه محصولات کشاورزی، حساب کشاورزان را به سمت بانک کشاورزی هدایت کنند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی کشور ادامه داد: این صندوق با سازمان حفاظت محیط زیست تفاهم نامه‌ای امضا کرد که اگر وحوش در حال انقراض به کشاورزی و دامداری افراد خسارت بزند، صندوق خسارت‌ها را پرداخت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.