تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها در حال پیگیری است

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای تخصیص اراضی مازاد دستگاه ها در شهرهای مختلف پیگیری های لازم را انجام داده ایم.

آقای محمدمهدی بلوردی گفت: تامین اراضی مازاد از دستگاه ها در شهر و استان های مختلف همواره پیگیری کرده ایم و در اجرای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن به ویژه به صورت یک طبقه همواره در شهرهای که دارای اراضی است پیش قدم بوده ایم.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، در شهرهایی که اراضی برای آنها تامین نشده در قالب شهرک سازی و به صورت واحدهای یک طبقه و ویلایی اقدام به ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن کرده ایم و در شهرهای  فاقد اراضی مناسب در محدوده و حریم بایستی از ظرفیت ایجاد شهرک‌های مسکونی در اراضی خارج از حریم استفاده کنیم.

بلوردی گفت: استفاده از ظرفیت دستورالعمل شهرک‌سازی علاوه بر تامین مسکن، برای مقابله با تخریب حاشیه روستاها و نقاط خوش آب و هوا کاربرد دارد، به‌همین دلیل مکان‌یابی محل استقرار شهرک‌های مسکونی و تخصصی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته‌است.

او گفت: پیگیری و تعیین تکلیف روند اجرایی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن جزء اولویت های ماست و  سرعت بخشی به اجرای عملیات  پروژه های نهضت ملی مسکن از مهم ترین برنامه های ما محسوب می شود.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن بر تعیین تکلیف و پیگیری عقد قرارداد مشارکت مدنی با بانک مسکن برای حدود ۷۰۰۰ واحد دارای قرارداد ساخت  و فاقد قرارداد مشارکت مدنی هستند، تاکید کرد: خواستار احصا لیست متقاضیان واریز وجه فاقد قرارداد ساخت به تفکیک شهر و تعیین تکلیف زمین برای این دست از متقاضیان استان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار