جلوی خرد شدن اراضی کشاورزی گرفته شود

 استاندار قزوین گفت: یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان و پیشگیری از خرد شدن آن‌ها در راستای ارتقای بهره وری و رشد تولید باید با جدیت دنبال شود.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست قرارگاه حفظ، یکپارچه سازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان قزوین گفت: یکی از راه‌های مهم ارتقای بهره وری در فعالیت‌های بخش کشاورزی، یکپارچه سازی اراضی است که باید در این راستا به شکل ویژه تلاش شود.

وی ادامه داد: باید برای یکپارچه سازی اراضی و پیشگیری از خرد شدن آن‌ها فعالیت‌های ترویجی در دستور کار قرار بگیرد و مشوق‌های لازم نیز درنظر گرفته شود.

استاندار قزوین گفت: نباید به بهانه ارث شاهد خرد شدن اراضی کشاورزی باشیم و در این راستا تکالیف قانونی دستگاه‌ها باید با جدیت مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود.

اعلایی، سند دار کردن اراضی کشاورزی را یکی از برنامه‌های دولت برشمرد و گفت: در ابتدای دولت سیزدهم رتبه استان قزوین در این حوزه رتبه بیست و هفتم را داشت، اما اکنون در جایگاه ششم کشور قرار دارد و همچنین در زمینه رفع تداخلات و حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی نیز رتبه نخست را داراست که گویای تلاش مناسب و قابل تقدیر دستگاه‌های ذیربط از جمله جهاد کشاورزی و ثبت اسناد و املاک است.

استاندار قزوین اظهار کرد: کسب این رتبه‌ها نشان می‌دهد دستوری که مقامات عالی کشور برای حفظ و احیای دشت قزوین صادر کرده اند، مورد توجه جدی قرار دارد.

اعلایی در ادامه با بیان اینکه قزوین در حوزه نیروی انسانی به نسبت مساحت و جمعیت خود از جایگاه مناسبی برخوردار است و ظرفیت‌های زیادی دارد، افزود: حضور یک قزوینی در راس سازمان امور اراضی کشور گواهی بر این ادعاست.

وی اظهار کرد: در همایش سفرای ایران در کشور‌های خارجی نیز مشخص شد ۹ تن از سفرای کشورمان قزوینی الاصل هستند که در کشور‌های مهم و کلیدی مسوولیت دارند که این موضوع نیز بیانگر جایگاه بالای قزوین در حوزه نیروی انسانی است و باید از این ظرفیت‌ها برای کمک به توسعه بیشتر استان بهره برد.

استاندار قزوین گفت: قزوین از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی بهره‌مند است، اما این ظرفیت‌ها چندان شناخته شده نیست و باید این توانمندی‌ها را به شکل شایسته به کشور معرفی کنیم.

 


 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار