ناامیدی زودهنگام صهیونیست‌ها از عادی‌سازی روابط با مصر

رسانه‌های صهیونیست تاکید کردند عادی‌سازی روابط تل‌آویو با قاهره جز توهم چیزی نیست.

رسانه های صهیونیستی به شکست توافق عادی سازی بین مصر و رژیم صهیونیستی پرداخته و تاکید کردند که این عادی سازی پس از عملیات سرباز مصری محمد صلاح در صحرای سینا، «توهم» است.

براساس گزارش المیادین،  «حایم لوینسون»، از روزنامه «هاآرتص» ضمن بیان اینکه توافق عادی‌سازی بین رژیم صهیونیستی و مصر «توافق جعلی» است، تاکید کرد که «هیچ صلحی بین ملت مصر و اسرائیلی‌ها وجود ندارد».پ

او در ادامه افزود: مصری ها از اسرائیل بازدید نمی کنند، در حالی که روابط تجاری بین دو طرف همچنان پنهان است. حتی از اسرائیلی ها در مصر استقبال نمی‌شود.

یک سرباز مصری به نام «محمد صلاح ابراهیم» صبح روز سیزدهم خرداد در درگیری با نظامیان صهیونیست، سه تن از آن‌ها را به هلاکت رساند و خودش نیز به شهادت رسید. این درگیری در ساعت چهار و نیم بامداد در گذرگاه «نیتسانا» که در سال ۱۹۸۲ پس از امضای معاهده سازش بین رژیم صهیونیستی و مصر بنا شده، رخ داد.

درپی ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان، قاهره نیز تمایل دارد روابط خود با تهران را از سر بگیرد، رژیم صهیونیستی که خود را در منطقه تنها می‌بیند، خشم خود را از تحولات غرب آسیا ابراز کرده است. در همین راستا رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که مصر، اولین کشوری بود که توافقنامه صلح با تل‌آویو را امضا کرد، اما حالا مذاکراتی را با تهران برای بهبود روابط با این کشور آغاز کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار