در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

معرفی تک آهنگ‌های منتشر شده در خرداد ۱۴۰۲

در این گزارش به معرفی تک آهنگ‌های منتشر شده خوانندگان مطرح کشور در خرداد ماه ۱۴۰۲ اشاره شده است.

انتشار تک‌آهنگ‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی شده که تهیه‌کنندگان موسیقی، شرکت‌های تولیدی و خوانندگان روی آن تمرکز زیادی دارند و تلاش می‌کنند با برنامه‌ریزی آثاری ارزشمندی را برای مخاطبان خود تولید کنند.

بر اساس آمار منتشر شده توسط دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموع ۳۸۰ تک آهنگ دارای مجوز ۳۰۹ اثر در ژانر موسیقی پاپ، ۱۶ اثر در ژانر موسیقی سنتی، ۳۰ اثر در ژانر موسیقی تلفیقی، ۱۳ اثر در ژانر موسیقی نواحی، ۷ اثر در ژانر موسیقی کلاسیک، ۵ اثر در ژانر موسیقی الکترونیک تولید شده‌اند.

این فرآیند در این ماه‌ها شکل پررنگ‌تری به خود گرفته و باعث تولید تک آهنگ‌ها و عرضه‌ی آن در بازار موسیقی شده است، روند صعودی تولید تک‌آهنگ به‌عنوان جریان اصلی «تولید در موسیقی» به گونه‌ای است که عمده خوانندگان پاپ به واسطه آن در مسیر اقتصادی و فرهنگی فعالیت‌های خودشان را ادامه می‌دهند، البته خوانندگان و هنرمندانی هستند که در زمانی که برنامه‌ای برای اجرای کنسرت ندارد برای پویایی خود در عرصه موسیقی با تولید تک آهنگ ارتباط خود با مخاطبان و طرفداران‌شان حفظ می‌کنند.

یکی دیگر از نکات مهمی که در خصوص عرصه تولید تک آهنگ می‌تواند مطرح باشد، می‌توان به تولید آهنگ‌هایی خارج از نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب عرضه در پلتفرم‌ها اشاره کرد که قریب به اتفاق این آثار دارای درجه کیفی پایینی هستند.

در ادامه نگاهی کوتاه به برخی آثار منتخب دارای مجوز در حوزه تک‌آهنگ شده که طی روز‌های گذشته انتشار آن‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

از جمله آثار شاخص هفته‌های اخیر موسیقی کشورمان تک آهنگ «پریزاد» است که چندی پیش با شعری از زنده یاد اسحاق انور، هنرمندی غلامرضا صادقی و خوانندگی علیرضا قربانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

نوید زمرذی تنظیم و نوازنده گیتار، امیرحسین اسکندری نوازنده سه تار، آرش پاکزاد میکس و مستر، حسام ناصری ضبط از جمله هنرمندانی بودند که در این اثر با علیرضا قربانی همراهی کردند. محمد اصفهانی از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ هم طی روز‌های گذشته به مناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) قطعه «همدم» را منتشر کرد.

حسام ناصری از آهنگسازان و تنظیم کنندگان شناخته شده این سال‌های موسیقی ایران است که با علیرضا قربانی پروژه بسیار موفق «با من بخوان» را پیش روی مخاطبان قرار داده است. در این قطعه حسین غیاثی ترانه سرا، حسام ناصری آهنگسازی و تنظیم، هومن مهدویان نوازنده سه تار، امین عطایی نوازنده ویولن و ویولا، بامداد امینی میکس و مستر این تک آهنگ را تشکیل می‌دهند.

فریدون آسرایی به تازگی قطعه «ترس تنهایی» را با ترانه و آهنگ علیرضا راشا، تنظیم و میکس و مستر فرید فراز، مهرداد راد نوازنده گیتار منتشر کرده است.

مصطفی راغب از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ این سال‌ها که طی ماه‌های اخیر به واسطه توانایی‌ها و تسلطی که در خوانش و انتخاب ترانه‌هایش داشته از محبوبیت بیشتری هم توسط طرفدارانش برخوردار شده، طی روز‌های گذشته بود که قطعه «پرپرواز» را منتشر کرد.

امیرحسین سمیعی خواننده و مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز‌های ابتدایی خرداد ماه امسال به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر قطعه «باران بی تو» را با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر کرد.

این قطعه «عاشقانه‌ای از دل جنگ» است که، محمد مهدی سیارترانه سرا، آرمان مهربان تنظیم کننده و امیرحسین سمیعی آهنگساز و خواننده دیگر عوامل اجرایی را تشکیل داده اند.

رضا یزدانی خواننده و بازیگر صاحب سبک موسیقی تیتراژ فیلم سینمایی «سه کام حبس» را منتشر کرد. در این قطعه موسیقایی که با نام «می‌ترسم» پیش روی مخاطبان قرار گرفته، بابک زرین آهنگساز، معین برزه ترانه سرا، بهتاش زرین تنظیم کننده، حمید حاتمی میکس و مستر، علی اوجی تهیه کننده و رضا یزدانی به عنوان خواننده حضور دارند.

گروه موسیقی «سون» متشکل از کیارش پوزشی، آرش قنادی و امیر قنادی طی روز‌های گذشته بعد از مدت‌ها بی خبری و عدم برگزاری کنسرت، تک آهنگ «نشد که بیام» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

در این تک اهنگ علیرضا پیروزی ترانه سرا، امیر قنادی آهنگساز و آرش قنادی و کیارش پوزشی به عنوان تنظیم کننده حضور دارند.

شهرام شکوهی از جمله خوانندگانی که چند ماه اخیر فعالیت چندانی در عرصه موسیقی نداشت و به تازگی در صدد برگزاری فصل تازه کنسرت‌های خود است، طی هفته‌های گذشته بود که تک آهنگ «محرم اسرار» را به یاد مرحوم بهنام صفوی خواننده فقید موسیقی پاپ را با تنظیم جدید بازخوانی کرد.

در این قطعه محمد کاظمی ترانه سرا، مرحوم بهنام صفوی آهنگساز، امیرحسین کاشانیان تنظیم کننده، سعید رحیمی میکس و مستر و شهرام شکوهی به عنوان خواننده حضور دارند.

حجت اشرف زاده خواننده‌ای که با انتشار قطعه «ماه و ماهی» از محبوبیت بالایی میان مخاطبان برخوردار شد و به نوعی فصل تازه‌ای از فعالیت‌های خود در عرصه موسیقی را آغاز کرد، طی سال‌های اخیر عمده تمرکز خود را روی انتشار آثاری گذاشته که دربرگیرنده حال و هوایی عاشقانه است.

اشرف زاده طی روز‌های گذشته در آستانه فصل تازه برگزاری کنسرت‌هایش قطعه «عاشقم باش» را با ترانه‌ای از احمد امیرخلیلی، آهنگسازی علیرضا خرداد، تنظیم معین حبیبی و میکس و مستر ایمان احمدزاده منتشر کرد.

رضا بهرام با قطعه «صدام کن»، وهاب ابراهیمی با قطعه «باید ستاره شد»، علیرضا پوراستاد با قطعه «دختر کدخدا»، رستاک حلاج با قطعه «بعد من»، سینا شعبانخانی با قطعه «دست بردار»، گروه «ماکان» با قطعه «بله»، مصطفی عابدینی با قطعه «به چه دردم می‌خورن»، علیرضا بحرینی با قطعه «یادم رفت»، رضا ملک زاده با قطعه «جای تو خالی» با صدای رضا ملک‌زاده، گروه پازل با قطعه «تقصیرمنه»، روزبه بمانی با قطعه «چشمات»، بهنان بانی با قطعه «سگ بند»، مسیح و آرش با قطعه «نمی‌شد راحت»، سهراب پاکزاد با قطعه «عادت»، میثم ابراهیمی با قطعه «آهو»، آرمین زارعی با قطعه «شماره جدیدم»، میلاد درخشانی با قطعه «رفتنت»، گرشا رضایی با تک «قصه برکه و ماهی» نیز از جمله خوانندگان مطرحی بودند که طی هفته‌های گذشته آثار جدیدشان را به مخاطبانشان ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
آهنگ و موسیقی و صدای بهانه فایده ندارد ضرر خواهید دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
چطور میشه قانونی این ها رو تهیه کرد؟
آخرین اخبار