افتتاح ۴۸ طرح کشاورزی در مازندران

۴۸ طرح با اعتبار ۵۴۲ میلیارد تومان هفته جهاد کشاورزی در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره افتتاح پروژه‌های شاخص کشاورزی مازندران به مناسبت بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: ۴۸ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار ۵۴۲ میلیارد و ۷۵۵ ملیون تومان هفته جهاد کشاورزی امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

او با بیان اینکه با افتتاح این پروژه‌ها برای ۱۹۸ نفر ایجاد اشتغال می‌شود، افزود: ۸۱ روستا با ۴ هزار و ۵۴۵ خانوار از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی شاهد افزایش ۲۰۰ هزار تنی محصولات کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: با بهره برداری از پروژه‌های گلخانه‌ای استان در هفته جهاد کشاورزی امسال، ۱۹۶ هزار و ۸۴۰ گلدان گل به تولیدات گل و گیاه استان اضافه خواهد شد.

عنایتی به طرح‌هایی که در هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود اشاره کرد و افزود: کارخانه تولید خوراک دام و طیور، مرغ مادر، واحد جوجه‌کشی، بسته‌بندی میوه، برنج، سبزیجات و صیفی‌جات، سردخانه زیرصفر، لوله‌گذاری و انتقال آب، تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری، مرغداری گوشتی، گلخانه لیموترش و سبزی و صیفی و گل و گیاه از جمله پروژه‌هایی است که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: پرواربندی بره، کانال زهکش زیرزمینی، مرمت و بهسازی آببندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، ایستگاه پمپاژ آب زراعی، تجهیز چاه کشاورزی و برقدار کردن، احداث سردهنه زراعی و لاینینگ کانال از دیگر پروژه‌هایی است که در هفته جهاد کشاورزی امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

همه ساله ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.