ظرفیت بالای استان اردبیل در کشت گلخانه‌ای/ ایجاد صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده مورد حمایت است

استاندار اردبیل از ظرفیت بالای این استان برای ایجاد گلخانه و اقتصادی کردن این حوزه خبر داد.

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در نشست با مدیرعامل بانک کشاورزی ایران گفت: با توجه به آسیب‌پذیری اقتصادی کشاورزی استان اردبیل به دلایل طبیعی مختلف از جمله سیل، تگرگ و خشک‌سالی، انتظار می‌رود بانک کشاورزی به‌عنوان حوزه مالی مرتبط، حمایت‌های تسهیلاتی و امهال بدهی بانکی خسارت‌دیدگان را به‌عمل آورد.

استاندار اردبیل می گوید: برای ارتقای اقتصاد کشاورزی باید به سمت ایجاد واحدهای فرآوری و گلخانه حرکت کنیم که با توجه به توجیه بالای تولیدات گلخانه‌ای و صادراتی بودن این حوزه، ۱۴۰ هکتار گلخانه در استان اردبیل در حال بهره‌برداری بوده و برای تأمین زیرساخت باقی‌مانده طرح‌های گلخانه‌ای نیز تلاش می‌شود.

به گفته او، کشت گلخانه‌ای به روش هیدروپونیک حدود ۸ تا ۱۰ نفر اشتغال‌زایی ثابت دارد و لازم است کمک‌های تسهیلاتی به اجرا و توسعه این قبیل سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود.

عاملی گفت: سرمایه‌گذاران این بخش عمدتا دارای اهلیت فنی و مالی هستند و انتظار می‌رود بانک کشاورزی با حمایت‌های تسهیلاتی از این بخش، زمینه توسعه کشاورزی اقتصادی را در استان فراهم کند.

استاندار اردبیل می گوید: همچنین ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی در افزایش ارزش افزوده در حوزه کشاورزی استان اردبیل بسیار دارای اهمیت بوده و مورد حمایت است.

مدیرعامل بانک کشاورزی ایران نیز در این نشست با اشاره به عملکرد موثر بانک کشاورزی استان، گفت: حمایت از محصولات کم‌آب‌بر چون گلخانه و صنایع فرآوری در اولویت بانک کشاورزی برای پیشرفت اقتصادی این بخش است.

فرشید فرخ‌نژاد می گوید: با توجه به ظرفیت بالای استان اردبیل در زمینه ایجاد گلخانه، تلاش می‌شود از محل ظرفیت صندوق ملی و وصولی‌ها اقدامات حمایتی انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.