سرمایه‌گذاری مرموز آمریکا در عراق و سوریه

وزیر خارجه آمریکا وعده اختصاص بسته مالی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار به عراق و سوریه را داد.

آمریکا یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در حوزه کمک‌های خارجی است که این کمک‌های مالی در راستای سیاست واشنگتن به منظور افزایش نفوذ خود در جهان محسوب می‌شود. 

به گزارش تل تریدر، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) از ارسال کمک‌های مالی جدید به سوریه و عراق خبر داد. 

بلینکن وعده داد دولت آمریکا به زودی یک بسته کمک به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار برای مناطقی از سوریه و عراق که از دست گروه تروریستی داعش آزادسازی شده اند اختصاص می‌دهد. 

وزیر خارجه آمریکا این موضوع را در کنفرانس مبارزه با تروریست و گروه داعش در عربستان سعودی مطرح کرد. اگرچه گروه تروریستی داعش اکنون هیچ منطقه‌ای از خاورمیانه را تحت کنترل ندارد، اما عناصر این گروه در حال انجام عملیات‌های تروریستی در منطقه هستند. 

بلینکن با تشریح ابتکارات آمریکا در مبارزه با داعش، از تعهد واشنگتن برای تامین مالی برنامه‌های ضدداعش به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار خبر داد. 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: از جمله مسائلی که باعث تقویت داعش و توان این گروه تروریستی برای جذب عناصر جدید می‌شود امنیت پایین، شرایط انسانی نامناسب، و اقتصاد ضعیف است. ما باید به دنبال ایجاد ثبات و از بین بردن شرایطی که گروه تروریستی داعش بتواند به حیات خود ادامه دهد باشیم. 

ادعا‌های وزیر خارجه آمریکا درحالی مطرح می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کازار انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ به صراحت هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا و دولت باراک اوباما را مسئول ایجاد داعش در خاورمیانه کرد.

الهول، بزرگ‌ترین مرکز نگهداری تروریست‌های داعشی که در سوریه و در نزدیکی مرز عراق قرار گرفته است. پر واضح است که حضور تروریست‌ها و خانواده‌های آنان تهدیدی بزرگ برای دو کشوری است که بیشترین خسارت را از تروریسم دیده‌اند، اما چرا ایالات‌متحده حاضر به برچیدن این اردوگاه نیست؟

بیایید به این مسئله از این زاویه نگاه کنیم که چه چیزی بهتر و بیشتر از مجموعه بزرگی از تروریست‌ها، ضامن حضور نیرو‌هایی آمریکایی خواهد بود که مدعی مبارزه با داعش هستند؟

 نفت، دیگر موضوعی است که ایالات‌متحده با مشارکت کرد‌های سوریه در حال چپاول آن است و مسئله‌ای که حضور آن‌ها را در آن منطقه راحت‌تر می‌کند، همین تروریست‌ها و خانواده‌هایشان است. فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی غربی دیگر سرمایه‌گذاری کثیفی است که آمریکا به دنبال تحقق آن است تا با بهره‌کشی از کودکان و نوجوانان، مزدور‌های نسل جدید را برای خود پرورش دهد.

 این عوامل همه دست به دست هم داده تا شاهد پافشاری آمریکا برای حفظ یک بمب انسانی باشیم که انفجار آن می‌تواند فجایع گذشته را بار دیگر تکرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار