نماینده روسیه در دیوان بین المللی دادگستری:

اوکراین با حمله توپخانه‌ای سد کاخوفکا را تخریب کرد

سفیر روسیه در دیوان بین المللی دادگستری دولت اوکراین را مسئول تخریب سد کاخوفکا و افزایش سطح آب این سد دانست.

انفجار در سد کاخوفکا در استان خرسون که هم اینک تحت کنترل نیرو‌های روسی است باعث افزایش تنش لفظی میان مقامات اوکراین و روسیه شد و هر دو طرف یکدیگر را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند. این سد از آن جهت حائز اهمیت است که آب شرب منطقه کریمه را تامین کرده و برای خنک سازی نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنگ لفظی میان مقامات اوکراینی و روسی درباره این سد اکنون ابعاد بین المللی به خود گرفته است. 

به گزارش تل تریدر، الکساندر شولگین، سفیر روسیه در هلند امروز (پنجشنبه) اوکراین را متهم کرد با بمباران شدید واحد توپخانه خود باعث تخریب سد کاخوفکا شده است. 

شولگین در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه هلند اعلام کرد: حقیقت این است که رژیم اوکراین با واحد توپخانه خود در شب ششم ژوئن اقدام به بمباران گسترده سد کاخوفکا کرد. این در حالی است که این بمباران تنها اقدام مخرب آن‌ها محسوب نمی‌شود. کی یف به صورت عامدانه سطح آب سد کاخوفکا را به سطح خطرناکی افزایش داده بود. 

اظهارات این دیپلمات روس درباره دست داشتن اوکراین در انفجار سد کاخوفکا پس از آن مطرح می‌شود که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در اظهاراتی کی یف را عامل پشت پرده تخریب این سد معرفی کرد. 

برآورد‌های اولیه حاکی از آن است که انفجار سد کاخوفکا تاکنون ۵ کشته برجای گذاشته است. همچنین منابع محلی می‌گویند انفجار این سد باعث زیرآب رفتن ۶۰۰ کیلومتر از اراضی استان خرسون شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۰:۳۵ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
دستش درد نکند مگر قرار است همیشه ما مسلمانان با هم بجنگبم و انان تماشا یکبار هم انان بجنگند و ما تماشا مگر خون انان از ما رنگین تر است موفق باشند هر دو طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۳ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
نسل کشی و جنایت جنگی مزدوران کیف این کارشون هم اضافه شد..اینکارا فقط کار غرب هست..هر وقت آمریکا از سوریه عراق لبنان سودان پاکستان بحرین روس ها هم میرن بیرون.تازه روسا رفراندوم گذاشتن.زوری نرفتن جایی مثل ناتو و غرب..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۵ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
یک تاوانی پس بده زلسنکی و اطرافیانش..اربابان اون که تو دفاتر سیا و ام ۶ تو لندن هستن ولی زلسنکی و دارو دستش رو خود مردم شرق اکراین بدار آویزون میکنن..سر هر تیر برق یک فرماسونری و مزدور آویزون باید کنن
آخرین اخبار