در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تامین برق ساختمان منطقه ۱۱ با افتتاح نیروگاه خورشیدی

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ با هدف بهینه سازی مصرف منابع و انرژی‌های نو افتتاح شد.

حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: تاکنون ۵۵ نقطه در تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شده است و امروز در هفته محیط زیست با افتتاح نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلو واتی شهرداری منطقه۱۱، ۵۶ نقطه در شهر تهران مجهز به نیروگاه خورشیدی شدند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: بهره برداری از این نیروگاه شهرداری تهران را به ظرفیت ۱۱۶۴ مگاوات تولید برق می‌رساند.

حسینی با بیان اینکه بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۶ شهرداری‌ها ملزم به تامین ۲۰ درصدی برق مصرفی خود از نیروگاه‌های تجدید پذیر هستند، تصریح کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله بسیار داریم و میطلبد با توان بیشتری در بحث انرژی‌های خورشیدی ورود کنیم. 

بنابر این گزارش نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۱ با هدف بهینه سازی مصرف منابع و انرژی‌های نو و تجدید پذیر در راستای کاهش هزینه‌ها و حفاظت از محیط زیست، بر روی سقف سوله ورزشی محوطه شهرداری منطقه۱۱ افتتاح شد.

این نیروگاه۴۴ پنل ۴۵۵ وات دارد و روزانه ۲۰کیلووات معادل ظرفیت ماهانه۲۶۰۰ کیلووات ساعت در تولید انرژی پاک دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار