کنفرانس خبری بلینکن و بن فرحان

تاکید آمریکا بر اتخاذ راه حل دیپلماتیک در قبال ایران

وزرای خارجه آمریکا و عربستان در ریاض در یک کنفرانس خبری به پرسش‌ها درمورد طیف وسیعی از مسائل پاسخ دادند.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (پنجشنبه) با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در ریاض دیدار و گفتگو کرد و نشست خبری برگزار کرد. 

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا ضمن تکرار ادعا‌های ضد ایرانی واشنگتن علیه تهران، بر تمرکز آمریکا و کشور‌های منطقه بر مقابله با رفتار بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه از طریق راه حل دیپلماتیک تاکید کرد.

وی همچنین از تلاش‌های عربستان سعودی برای تنش زدایی و ثبات در روابط (با ایران) حمایت کرد.

بن فرحان در نشست خبری با بلینکن گفت: پادشاهی سعودی همواره بر این باور است بهترین مسیر برای امنیت، ثبات، توسعه، و رفاه مستلزم تلاش‌های جمعی ما در مبارزه با تروریسم و گروه‌های جنایتکار و مقابله با ایدئولوژی‌های افراطی است که با تمامی ارزش‌های دینی و انسانی و اخلاقی در تضاد است. 

این مقام سعودی با تاکید بر ادامه همکاری ریاض با آمریکا در مبارزه با تروریسم خاطر نشان ساخت: ما به همکاری با واشنگتن در ائتلاف جهانی مبارزه با داعش و خشکاندن منابع آن ادامه می‌دهیم. ما به دنبال استقلال کشور‌های سوریه و عراق، دو کشوری که داعش از خاک آن‌ها برای انجام فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌کرد تاکید داریم. 

آنتونی بلینکن نیز در این کنفرانس خبری با قدردانی از عربستان به دلیل همکاری با واشنگتن در نبرد با تروریسم، گفت: ما شاهد همکاری گسترده پادشاهی سعودی در مبارزه با گروه تروریستی داعش بودیم. ما در سال ۲۰۱۴ این ائتلاف نظامی را برای مبارزه با تروریست شکل دادیم که ریاض در این زمینه حضور فعالی داشت. 

وی در پایان با ادعای شکست داعش توسط آمریکا و متحدانش، افزود: ما توانستیم گروه تروریستی داعش را در خاک عراق و سوریه شکست دهیم. با این حال، نبرد ما علیه تروریست به پایان خط نرسیده است و ما باید به همکاری در این زمینه ادامه دهیم.

وزیر خارجه عربستان نیز در انتها عادی‌سازی روابط را به‌نفع منطقه دانست، اما تاکید کرد در ابتدا باید مسئله فلسطین حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
مرنیکه آبله ،مثل کبک سرشو کرده زیر برف ،فکر میکنه یک قرن پیشه ،الان همه ملتها مطلعند که داعش رو خود آمریکا و اسراییل بوجود آورده وهدایت وحمایت کردند ،واگر قدرت آیران نبود کل کشورهای منطقه بدست یکمشت بیسواد جاهل متعصب میافتاد،وجان ومال وناموس مردم منطقه رو پایمال میگردند ،جامعه جهانی مدیون ایران و ایرانی است واین مهم در تاریخ تبت میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
چقدر هم که پاسخ ها مسخره هست.
برو گم شو بلینکن کثیف. باز اومدی مرگ چه تعداد مسلمون رو امضا کنی. این آمریکا دقیقا مثل کفتار میمونه هر چی ایران موفقیت به دست میاره آخر کار میاد بزنه به اسم خودش . یعنی دنیل انقدر احمق نفهمه اگه تو یمن صلح بشه کار ایران.
ایران داره تلاش میکنه جنگی که آمریکا راه انداخته تموم کنه اونوقت این کفتار میخواد بگه من دارم این کار رو میکنم .
آخرین اخبار