رئیس کل دادگستری استان تهران:

بدهکار پیشوایی ممنوع الخروج شد

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: فردی که به تعدادی از مردم شهرستان پیشوا بدهکار است، ممنوع الخروج شده و بخشی از اموال و حساب‌هایش نیز بلوکه شده و تمایل دارد که مطالبات تمامی افراد را پرداخت کند.

علی القاصی در پی حضور تعدادی از مال‌باختگان شهرستان پیشوا که در برنامه میـز خدمت وی در مسجد صاحب الزمان (عج) ورامین حضور یافته بودند و مسائل و مشکلات خود را در خصوص از دست دادن دارایی هایشان به رئیس دستگاه قضایی استان تهران اعلام کردند گفت: ضمن صدور دستورات لازم در زمان برگزاری میز خدمت به دادستان و رییس دادگستری پیشوا پیگیری مطالبه مردم پس از بازگشت از ورامین نیز مورد پیگیری قرار گرفته است.

القاصی گفت: با بررسی درخواست‌های اراپه شده و دریافت گزارشات مربوطه، به محمد رضا صاحبی پسندیده معاون قضایی دادگستری استان تهران ماموریت داده شد تا در اسرع وقت با تشکیل جلسه‌ای با حضور فرماندار و مسئولان محلی شهرستان پیشوا، رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان و مدیران بانک مرکزی و سایر مقامات مرتبط، موضوع را مورد بررسی و پیگیری قرار داده و با اتخاذ تصمیمات لازم، پرداخت حقوق ذینفعان و مالباختگان را مدیریت و اجرایی کنند.

القاصی در خصوص استیفای حقوق مال‌باختگان پیشوایی اظهار کرد: اولویت دادگستری استان تهران بدوا انجام اقدامات پیشگیرانه و استیفای حقوق طلبکاران و مالباختگان بدون تشکیل پرونده‌های متعدد قضایی است و تجارب ارزشمند و توفیقات خوبی که در پرونده‌های جرایم اقتصادی در این زمینه توسط دادگستری بدست آمده، مبین تسریع در بازگشت حقوق مالباختگان و رضایت نسبی آن‌ها بوده است.

وی گفت: در حال حاضر و با اقدامات صورت گرفته، این فرد با طلبکاران مذاکراتی انجام داده است و تمایل دارد که مطالبات تمامی افراد را پرداخت نماید و به همین دلیل تا کنون پرونده‌ای برای وی تشکیل نشده و این شخص بازداشت نشده است تا امکان فعالیت‌های مشروع اقتصادی و بازپرداخت مطالبات فراهم باشد.

القاصی گفت: به مسؤولان قضایی، رییس دادگستری و دادستان شهرستان پیشوا تاکید شده تا به طور کامل بر فعالیت این شخص بدهکار نظارت داشته باشند و پیگیری نمایند تا تمام اموال خود را معرفی کند و با فروش اموال در بازه زمانی محدود و در فضایی آرام و مناسب، بتواند مطالبات مردم را پرداخت کند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: آنچه برای ما مهم است و اولویت دارد، پرداخت مطالبات مردم است از این رو فعلا این فرد از کشور ممنوع الخروج شده تا تضمینی باشد که همیشه در دسترس برای پیگیری امور باشد.

علی القاصی تصریح کرد: اگر در زمان اعلام شده و پس از معرفی اموال، وی قادر به پرداخت مطالبات مردم نبود، آن زمان دادگستری وارد عمل شده و نسبت به بازداشت و طی روند قانونی در خصوص اقدامات این فرد اقدام می‌کند.

القاصی از مالباختگان و طلبکاران پیشوایی خواست تا با معرفی چند نفر از بین خود به عنوان نماینده با دستگاه قضایی هماهنگی بیشتری داشته باشند.

القاصی به دادستان و رئیس دادگستری پیشوا نیز ماموریت داد تا ضمن تبیین اقدامات صورت گرفته برای این نمایندگان در جهت اطمینان بخشی از اهداف دستگاه قضایی برای استیفای حقوق تمام مالباختگان، نسبت به پیگیری این موضوع به صورت جدی و با برنامه مشخص زمانبندی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: این فرد اگر اکنون بازداشت شود، وصول مطالبات مردم با مشکل مواجه می‌شود و در حال حاضر بخشی از اموال و حساب‌های این فرد در راستای بازپرداخت مطالبات مالباختگان و تمامی طلبکاران بلوکه شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی بر آن است تا پیش از تشکیل پرونده قضایی، مساله این افراد مسالمت آمیز حل شود تا فرد بدهکار بتواند با همکاری دستگاه قضایی در مدت مشخص طلب افراد را پرداخت کندو دادگستری نیز تمام تلاش خود را برای تسهیل امور و رفع موانع برای وصول مطالبات افراد به کار می‌بند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار