گالری‌گردی در بهار؛ از «حج در آیینه قرآن و ادب» تا «کارتون موزه و معلولیت»

نمایشگاه‌هایی همچون «حج در آیینه قرآن و ادب» و «کارتون موزه و معلولیت» خردادماه در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت برپا هستند.

نمایشگاه‌هایی همچون «حج در آیینه قرآن و ادب»، «آن پنج نفر» و « کارتون موزه و معلولیت» خردادماه در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت برپا هستند.

«حج در آیینه قرآن و ادب»

نمایشگاه خوشنویسی «حج در آیینه قرآن و ادب» به هنرمندی کاوه تیموری همزمان با ماه ذی‌القعده و تشرف زائران به سرزمین وحی ۱۹ خرداد ساعت ۱۶ در موزه هنر‌های دینی امام علی (ع) به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، بالاتر از بلوار میرداماد، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ افتتاح می‌شود و تا ۱۹ تیر به غیر از روز‌های تعطیل میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر خوشنویسی به سبک نستعلیق شامل مضامین والای قرآنی و مرتبط با رسول اکرم (ص)، گزیده‌ای از روایات و اشعار با موضوع حج است، کاوه تیموری خوشنویس و خط پژوه متولد ۱۳۴۴ تهران است و برگزاری چندین نمایشگاه در ایران و کشور‌های دیگر (سودان، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، پاکستان، بوسنی، هلند، هندوستان، افغانستان و تاجیکستان) و تالیف و نگارش ۱۵ عنوان کتاب و آلبوم در قلمرو خوشنویسی، دانش خط و تالیف بیش از ۱۴۰ مقاله و نوشتار هنری بخشی از کارنامه هنری اوست.

چهار نمایشگاه آثار هنری چوبی در فرهنگسرای اندیشه

نمایشگاه هنری «پیوند» مجموعه‌ای از چهار نمایشگاه با محوریت چوب به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه هفت ۱۹ خرداد ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان شهیدمنفرد نیاکی افتتاح می‌شود و ۲۴ خرداد به جز روز‌های تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۹ برپاست.

این نمایشگاه قصد دارد به صورت تخصصی خوشنویسی و نقاشی خط روی چوب را زیرنظر استادان محمدحسین اقبال‌پور و پیمان پیروی برگزار کرده و تجربه‌ای متفاوت از هنر چوب را برای مخاطبان ایجاد کند. در بخش «چوب خط» این نمایشگاه، آرش رحیمی، اجرای تعدادی از آثار خوشنویسی استاد جواد بختیاری را برعهده داشته و در بخش دیگری با عنوان «تلاقی قلم بر پیکره‌ای چوب» آثار اجرا شده خوشنویسی روی چوب توسط استاد محمدحسین اقبال‌پور را به نمایش بگذارد.

همچنین در بخش دیگری با عنوان «رقص رنگ در آوند چوب» آثار اجرا شده نقاشی خط روی چوب توسط استاد پیمان پیروی به نمایش درمی‌آید. بخش «نغمه چوب» نیز به نمایش تعدادی از آثار معرق سبک تفکیک رنگ آرش رحیمی اختصاص دارد. 

«آن پنج نفر» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل یکصد عکس در اندازه‌های ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ از پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از یکم تا ۳۰ خرداد در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقمندان است.

«آن پنج نفر» روایت پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی است و توسط شهیدمحسن چوبدار، شهیدابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم‌زاده و بهرام محمدی‌فرد عکاسی شده‌اند.

«کارتون موزه و معلولیت» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه «موزه و معلولیت» به مناسبت هشتمین سالروز موزه و معلولیت همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی سوم تا ۳۱ خرداد در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهیدهمت، خیابان داود گل نبی غربی، بعداز میدان احمدی روشن (کتابی) پلاک ۴۴ برپاست. آثار این نمایشگاه منتخبی از آثار راه یافته به نمایشگاه سومین جشنواره پاراتور است که به همت انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و خانه کاریکاتور ایران به سامان رسیده است.

کارت پستال‌های اصفهان در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه یکصدسال کارت پستال‌های اصفهان به روایت حامد قصری با عنوان «برسد به دست اصفهان» به مناسبت روز جهانی موزه، ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهارشیراز دایر است.

«هایپر رئالیسم» و «ردپا» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه‌های «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران با نمایشگاه‌گردانی جمال عرب‌زاده نمایش ۳۳ اثر و «ردپا: درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» نمایش گزیده‌ای از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران؛ ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی، ۱۱ اردیبهشت تا چهارم تیر در موزه هنر‌های معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
ممنون که از هنر و هنرمند متعهد مطلب میذارین
آخرین اخبار