افتتاح سومین خانه هلال عشایری در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از افتتاح سومین خانه هلال عشایری در منطقه عشایری شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ خبر داد.

مسعود مثنوی اظهار داشت: خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیرت حوادث و سوانح مبتنی برجامعه افتتاح می‌شوند. جمعیت هلال احمر در جهت تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر برآن است تا با تاسیس خانه‌های هلال در شهر‌ها و روستا‌ها جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

وی افزود: فلسفه ایجاد خانه‌های هلال توانمند سازی جوامع است و اگر حادثه‌ای در یک منطقه رخ دهد افراد حاضردرصحنه مردم همان اعضای خانه هلال محله و شهر هستند؛ در اینجا خانواده عشایر از نظر خود امدادی دچار مشکلات بسیاری هستند که همکاری جمعیت هلال احمر می‌توان بخشی از این مشکلات را حل نماید چرا که یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری می‌باشد.


بیشتر بخوانید


سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری ضمن تقدیر و تشکر از خدمات جمعیت هلال احمر استان گفت: این نهاد مردمی از نمونه نهاد‌های پیشرو در امداد رسانی و خدمات به نیازمندان است که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: عشایر با کسب آموزش‌های امدادی در خانه‌های هلال می‌توانند نقش موثری در امدادرسانی به ایل و طایفه خود ایفا نمایند.

گفتنی است؛ آیین افتتاحیه سومین خانه هلال عشایری استان در منطقه عشایری شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ با حضور مدیر عامل، مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان، امام جمعه موقت اهواز، امام جمعه کوهرنگ، فرمانده سپاه استان، فرماندار و سایر مسئولان استانی و شهرستاتی در منطقه عشایری شیخ علیخان شهرستان کوهرنگ برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.