معاون فرماندار ملایر

کمبود معلم در شهرستان ملایر جبران شود

معاون فرماندار ملایر گفت: متولیان آموزش و پرورش این شهرستان برای جبران کمبود نیروی انسانی تلاش کنند تا مشکلی در تحصیل دانش‌آموزان ایجاد نشود.

"حسین فارسی" در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر افزود: در زمینه جبران نیرو‌های انسانی که همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید بازنشسته خواهند شد، آمادگی داریم رایزنی‌های لازم را انجام دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر همچنین گفت: در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان تنها به دنبال ارائه گزارش‌کار نباشیم، بلکه اوقات فراغت را به معنای واقعی برای دانش‌آموزان غنی کنیم.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش در برگزاری کلاس‌های تابستانی، نیازمندی‌ها را با توجه به منطقه شناسایی و با بهره گیری از ظرفیت دستگاه‌ها اجرایی، از هرگونه موازی‌کاری جلوگیری شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در منطقه مسکن مهر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: برای برگزاری جشنواره مبلمان منبت، از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

اوهمچنین از فضای خوب ایجاد شده برای برگزاری امتحانات نهایی که دغدغه بسیاری از اولیاء و دانش آموزان است، قدرداتی کرد و بر لزوم تقویت فعالیت‌های قرآنی در مدارس قرآنی تاکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز گفت: سه هزار و ۸۰۰ نوآموز مستعد سنجش بدو ورود به دبستان هستند که تاکنون سنجش سلامت سه هزار و ۵۰۰ نوآموز انجام شده است وحدود ۱۵۰ نوآموز هنوز به پایگاه‌های سنجش مراجعه نکرده‌اند.

"مهدی عابدینی‌نیا" افزود: آخرین مهلت برای مراجعه به پایگاه‌های سنجش نوآموزان ۲۵ خرداد است که بر اسا ابتکار وزارت آموزش و پرورش، طرح سنجش نوآموزان از ابتدای سال آغاز شده و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.

او با اشاره به کمبود فضا برای برگزاری امتحانات نهایی در سال آینده، در این زمینه خواستار کمک دستگاه‌های اجرایی به آموزش و پرورش شد و افزود: مدارس در زمان ثبت‌نام فقط حق دریافت هزینه کتاب، پول بیمه دانش‌آموزی (۳۰ هزار تومان) و هزینه لباس کار برای هنرستانی‌ها را دارند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اسکان آموزش و پررورش از اول تیر، گفت: ستاد اسکان علاوه بر فرهنگیان و مهمانان تابستانی، پذیرای مسافران جشنواره فروش مبلمان منبت نیز خواهد بود.

عابدینی‌نیا ادامه داد: مراکز اسکان ما برای پذیرایی از ۲۸۰ مسافر با اولویت فرهنگیان در ایام تعطیلات تابستان تجهیز شده‌اند و مرکز "زنده یاد اکبری" با ۱۵ اتاق و ۶۰ نفر ظرفیت، پنج مدرسه با ۲۰۰ نفر ظرفیت و خانه معلم با ۲۰ نفر ظرفیت پذیرای مسافران تابستانی است.

او به طرح شهید "سیدروح‌الله عجمیان" به منظور بهسازی و شاداب‌سازی مدارس مناطق کم‌برخوردار با هدف برقراری عدالت تربیتی و آموزشی اشاره کرد و خواستار کمک و همکاری گروه‌های جهادی دانشجویی و بسیجی و شهرداری در زمینه رنگ‌آمیزی و فضاسازی این مدارس شد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه آخرین سازماندهی نیروی انسانی قبل از کرونا به صورت امتیازی و در زمان شیوع کرونا به صورت انتخابی بوده است، یادآور شد: امسال سازماندهی نیرو‌ها برای پایه‌های اول و ششم به صورت انتخابی، مقطع متوسطه در مدارس خاص دو سوم انتخابی و یک سوم سازماندهی و در مدارس عادی به صورت سازماندهی خواهد بود.

عابدینی‌نیا بیان کرد: این شهرستان دارای چهار مدرسه قرآنی فعال همچون مدرسه قرآنی یاسین، کوثر، طا‌ها و فخریه است که هیچ‌کدام حذف نخواهد شد و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عابدینی‌نیا همچنین به آغاز فعالیت پایگاه‌های اوقات فراغت از ابتدای تیر، اظهار داشت: از ۲۸۷ مدرسه، حداقل ۷۴ پایگاه اوقات فراغت تابستان فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.