برخی واحدهای صنعت نساجی با یک سوم ظرفیت کار می کنند

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک گفت: با توجه به سرمایه گذاری حداقلی بازسازی و نوسازی ماشین آلات، برخی واحد‌ها با یک سوم ظرفیت کار می کنند.

آقای مجید نامی گفت: بازسازی و نوسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک یکی از دغدغه‌های فعالان این بخش است. در سایر کشور‌ها مانند ترکیه، سالانه حداقل ۲ میلیارد دلار صرف واردات انواع ماشین آلات در حوزه‌ نساجی و پوشاک می‌شود، اما در کشورمان به طور متوسط حدود ۲۵۰ میلیون دلار در بخش ماشین آلات سرمایه گذاری صورت گرفته است که این میزان نسبت به استاندارد‌های جهانی بسیار پایین است.

ا  با اشاره به سرمایه گذاری حداقلی در بازسازی و نوسازی ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک، گفت: از آنجا که ماشین آلات مورد استفاده در این صنعت در داخل کشور تولید نمی‌شود، در این بخش وابستگی صددرصدی به واردات وجود دارد؛ بنابراین هرگونه تصمیمی که در این زمینه گرفته می‌شود تاثیر مستقیمی بر روی سرمایه گذاری و قیمت تمام شده محصولات دارد.

نامی با اشاره به نوسانات تصمیم گیری در حوزه‌ی ماشین آلات صنعت نساجی و پوشاک، افزود: در یکی دو سال گذشته تصمیمات زیادی در این زمینه گرفته شد، به عنوان نمونه ابتدای سال گذشته تعرفه‌ واردات ماشین آلات را افزایش دادند و ارزش افزوده را به این بخش اضافه کردند؛ موضوعی که مشکلات زیادی را برای واردکنندگان ماشین آلات به وجود آورد.

نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی گفت: نزدیک به ۹ ماه طول کشید تا با بحث‌های کارشناسی این قانون اصلاح شود، در واقع تعرفه‌ ۴ درصدی به یک درصد تغییر پیدا کرد، در حالیکه سالیان گذشته واردات ماشین آلات معاف از حقوق گمرکی بوده و این یک درصد تعرفه دوباره مشکلاتی را برایمان ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار