پیشرفت ۵۵ درصدی طرح‌های آبرسانی در چهارمحال و بختیاری

معاون قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گفت: از پارسال تاکنون طرح‌های آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیشرفت ۵۵ درصدی را به همراه داشته است.

نشست مشترک مدیران دستگاه‌های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری با مسئولان قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز جمعه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۲ در محل استانداری برگزار شد.

سردار اباذری معاون قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در دوران کرونا به فرمان رهبر معظم انقلاب با هدف رفع محرومیت و کمک به دولت برای فقرزدایی راه‌اندازی شد.

وی افزود: این قرارگاه با حمایت آستان قدس رضوی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، سپاه و بسیج فعالیت خود را با هدف کمک به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و محرومان دهک‌های پایین جامعه آغاز کرد.

سردار اباذری اضافه کرد: محرومیت‌زدایی از راه‌های روستایی، تامین آب شرب روستایی، ساخت مسکن محرومان و پروژه‌های آبخیزداری از برنامه‌های این قرارگاه است که در اقدام اول از پارسال تاکنون طرح‌های آبرسانی روستایی در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیشرفت ۵۵ درصدی را به همراه داشته است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه قرارداد اول تا پایان سال تکمیل می‌شود، اظهار داشت: در قرارداد دومی که امروز منعقد شد ۱۲۰ روستای دیگر در برنامه آبرسانی قرار گرفت.

امضای دومین تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن (ع) در چهارمحال و بختیاری

مجیدرضا حسن‌زاده جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه گفت: در سالی که گذشت با همت والای اعضای قرارگاه، سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) و نیروی زمینی سپاه در عرصه‌های محرومیت‌زدایی گام‌های موثری برداشته شد که در بین مردم امید ایجاد کرد.

وی افزود: امروز تفاهم‌نامه‌ای بین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و کارگروه‌های استان چهارمحال و بختیاری منعقد شد که طی آن نقشه راه سه ساله در ۱۰ عرصه فعالیتی قرارگاه مشخص شد.

حسن زاده با اشاره به ضرورت تامین آب آشامیدنی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری اولین استانی است که در حوزه تامین آب مورد نیاز روستایی دومین قرارداد خود را با قرارگاه بسته است و بیش از نیمی از قرارداد اول تا به امروز انجام شده است.

وی با اشاره به نیاز مردم برای تامین زیرساخت راه‌های روستایی ادامه داد: طی قرارداد منعقدشده قرارگاه موظف است طی سه سال ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث کند و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌ها را نیز روکش آسفالت کند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در تفاهم‌نامه آموزشی نیز مقرر شده در آینده نزدیک همه مدارس سنگی و کانکسی جمع‌آوری شوند و امید است با اهتمام مسئولان امسال نیز همچون سال گذشته اقدامات خوبی در این استان شکل بگیرد.

ساخت ۱۵ هزار مسکن محرومان در چهارمحال و بختیاری

سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از طرح‌های مورد اشاره در تفاهم‌نامه ساخت ۱۵ هزار مسکن محرومان طی سه سال در شهر‌ها و روستا‌های استان برای افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندانی است که زیر پوشش نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار