کشاورزان و دامداران هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی به دامداران توصیه می شود که از توقف در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و همچنین چرای دام اجتناب کنند.

به گفته او، با وجود احتمال رخداد تگرگ به کشاورزان توصیه می شود که جهت جلوگیری از بروز خسارت تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان پس از برداشت، محصولات را به مکان های مسقف انتقال دهند تا دچار خسارت نشوند.

کارشناس کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد احتیاط در انجام عملیات کشاورزی در باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال های جوان و نسبت به تسریع در برداشت محصولات زراعی و باغی اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز در برخی استان های کشور همچون مازندران،گلستان،خراسان شمالی خراسان رضوی و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شرق تهران، سمنان و همچنین برخی مناطق در نیمه شرقی اصفهان، یزد، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان افزایش ابر،گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با احتمال ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

روز شنبه با گذر با گذر امواج کم دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران و ساعات بعدازظهر در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی البرز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار