ارتباط با کشور‌های اسلامی دستاورد مهمی برای ایران است

امام جمعه موقت بیرجند گفت: ارتباط ما با کشورهای منطقه و حضور در عرصه سیاسی و میدانی یک افتخار و دستاورد مهم است.

 

حجت‌الاسلام نوفرستی امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، گفت:  آمریکا برای انزوای ایران در منطقه تلاش کرد اما این روزها ارتباط ما با کشورهای منطقه، حضور در عرصه سیاسی و میدانی یک افتخار و دستاورد مهمی است که با پیروی از امامت و ولایت توانسته‌ایم به این دستاوردها برسیم و شاهد همراهی کشورهای اسلامی با ایران هستیم.

او افزود: در این موقعیت سیاسی و یکه‌تازی آمریکا، اعتماد نداشتن امت اسلامی به آمریکا مسأله مهمی است.

حجت‌الاسلام نوفرستی بیان کرد: یکی از کارهای خوب دولت سیزدهم ارتباط با عربستان بود و رهبر معظم انقلاب در مورد ارتباط با مصر هم فرمودند ایرادی نمی‌بینم.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: به همه کسانی که در دولت‌های گذشته درصدد بودند کشور را قلع و قمع کنند و هنوز هم سرسپرده آمریکا هستند نشان داده شد آنچه می‌تواند ایران اسلامی را نجات دهد ایمان، صبر و امید به خداوند است.

او در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: حضور مردم در انتخابات اسفند امسال و انتخاب آگاهانه و با بصیرت برای نظام تعیین کننده است و حضور مردم در انتخابات پشتوانه نظام محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام نوفرستی تصریح کرد: مردم در هر موقعیتی از جمله ۱۳ آبان، ۲۲ بهمن و ۹ دی به صحنه می‌آیند و آمار دقیقی از حضورشان نیست اما در انتخابات حضور مردم شمارش می‌شود و دنیا منتظر است که ببیند مردم ایران تا چه حد بعد از ۴۴ سال پای نظام و انقلاب خود ایستاده‌اند.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند گفت: انتخابات یکی از مسائل مهم است که در سال‌های اول انقلاب هر سال برگزار و با تدابیری که اتخاذ شد اکنون هر ۲ سال در کشور برگزار می‌شود.

او افزود: مردم خراسان جنوبی همواره با بصیرت و حضور در صحنه‌های مختلف به افراد متعهد رأی دادند و امسال هم در اسفند شاهد حضور گسترده مردم در انتخابات خواهیم بود.

حجت‌الاسلام نوفرستی همچنین با اشاره به رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است بیان کرد: آنچه روشن است سه کشور آمریکا، چین و روسیه از این قدرت برخوردار بودند اما اکنون ایران اسلامی هم توانسته به این قدرت برسد و از طرفی موضع‌گیری صهیونیست‌ها و هراس آن ها از این توان بیانگر عظمت کار بزرگ نیروهای هوافضای سپاه است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: از نظر نظامی گاهی کشورها در حالت دفاع و گاهی از نظر امکانات در سطح یک قدرت بازدارنده هستند که نمونه آن آمریکا و رژیم صهیونیستی با داشتن سلاح هسته‌ای قدرت بازدارنده دارند لذا از دیدگاه امنیتی که در سطح ایران و جهان مطرح است رونمایی از این موشک بیانگر یک قدرت تهاجمی است زیرا ایران توانسته سلاح مافوق صوت با برد خاص بسازد که جای قدردانی دارد.

او ادامه داد: از طرفی رئیس جمهور عنوان کرد که وقتی می‌توانیم در عرصه‌های نظامی و موشکی این قدر توان داشته باشیم چرا در صنعت خودروسازی نتوانستیم روی پای خود بایستیم و این وضعیت نشان می‌دهد در این زمینه کم‌کاری و کوتاهی شده لذا از مجموعه صنایع انتظار است از نیروهای مسلح درس و الگو بگیرند و کشور را از وابستگی نجات دهند.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به نقش مردم در عرصه‌های مختلف افزود: امام خمینی (ره) با پشتوانه مردم آمد، انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و توانست ایران را در سطح منطقه و جهان به جایگاه رفیع برساند که نقش‌آفرینی مردم همچنان ادامه دارد.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.