امام جمعه زنجان:

نقشه دشمن به ویژه در جنگ فرهنگی ناامید کردن نسل جوان کشور است

حجت‌الاسلام علی خاتمی گفت: نقشه دشمن در عرصه‌های مختلف به ویژه در جنگ فرهنگی ناامید کردن نسل جوان است که در این راستا مقام معظم رهبری در مراسم ارتحال امام راحل بر امید افزایی در جامعه تاکید کردند.

حجت‌الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان، با تاکید بر اینکه فرهنگ، اساس حیات فکری جامعه به شمار می‌آید، اضافه کرد: باور و گفتمان عمومی، رفتار فرهنگی جامعه است وقتی آحاد جامعه‌ای تربیت شده صحیح این بخش باشند، بقیه مسائل آن‌ها در ارتباط با زیرساخت فرهنگی نیز تقویت خواهد شد.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه امام راحل فرمودند که یکی از مهمترین مسائل در تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها تغییرات بنیادین فرهنگی است، افزود: مقام معظم رهبری طی چند سال اخیر در این خصوص به صورت کاربردی‌تر، مطالب مهمی را بیان کردند.

وی اضافه کرد: ایشان فرمودند جنگ فرهنگی بالاتر از همه جنگ‌ها قرار دارد و بسیار خطرناک است و در این راستا لزوم توجه تمامی دستگاه‌های متولی امر را خواستار شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اثرات جنگ فرهنگی به تدریج و پس از سال‌ها خود را نشان می‌دهد و در زمان حاضر نیز استکبار جهانی برنامه‌های خود را بر این حوزه متمرکز کرده است.

وی با بیان اینکه نباید حرکات و رفتار ما طوری باشد که به برنامه دشمن کمک کند، اظهار داشت: دشمن در این حوزه، موضوع عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داده در حالیکه عفت و پاکی جزو فطرت هر انسانی است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه دشمن به بهانه‌های مختلف در مقابل هویت دینی و فرهنگی ما، حجاب مد نظر خود را تبلیغ می‌کند، ادامه داد: در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به زنان، کرامت داده نشده است.

خطیب نماز جمعه زنجان با بیان اینکه در فرهنگ ملی ایرانی و اسلامی نیز به زن بهای بیشتری داده شده است، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند باید در حوزه فرهنگ بیش از گذشته مراقب بود.

وی با بیان اینکه برخی در حوزه حجاب، مطالب دیگری می‌گویند که اگر آگاهانه باشد، به نوعی خیانت است، اظهار داشت: این موضوع، نشانه جهل و بی اطلاعی از توطئه‌های دشمن است.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها باید در خصوص موضوع فرهنگ مراقب باشند، ادامه داد: فرهنگ، بستر تربیتی هر انسان و اولین محیط شکل گیری شخصیت هر فرد در خانواده است.

وی با بیان اینکه در برابر دشمن باید از تمامی ابعاد قوی بود، اضافه کرد: باید در مقابل دشمن بیدار بود چرا که غفلت از آن عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

حجت الاسلام خاتمی افزود: تمام تلاش دشمن بزرگنمایی ضعف‌ها و کوچک نشان دادن موفقیت‌ها در کشور است و با تمام توان، این مهم را در دستور کار دارد.

وی به رونمایی موشک خیبر اشاره کرد و گفت: خیبر یعنی پیروزی و اقتدار که برای دشمنان، پیام داشت و از طرفی رونمایی از موشک فرا صوت فتاح نیز نشان دهنده بالندگی کشور است.

امام جمعه زنجان گفت: در زمان حاضر سه کشور صاحب چنین قدرتی هستند و ایران در زمره چهار قدرت برتر جهانی در این زمینه قرار دارد.

وی به روز صنایع دستی و فرش نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مسئولان به کیفیت و کمیت آن توجه کنند چرا که رونق اقتصادی را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان به روز ۲۳ خرداد ۵۹ و تشکیل شورای فرهنگی عمومی نیز اشاره کرد و گفت: این کار، یکی از تصمیمات ماندگار و تاریخی امام راحل محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.