مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام خبر داد

اختصاص بیش از یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از اختصاص یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی استان خبر داد.

 فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار داشت: عملیات مرمت و حفاظت از آتشکده موشکان واقع در چرداول و شهر تاریخی سرابکلان در سیروان با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع استانی به زودی آغاز می‌شود. 
 
وی با بیان اینکه برای آتشکده موشکان ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: عملیات مرمت و استحکام بخشی بنای تاریخی موشکان پس از تصویب شورای فنی این اداره‌کل انجام می‌پذیرد.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام مطرح کرد: آتشکده چهار طاقی موشکان مربوط به دوره ساسانیان در تاریخ ۱۷ اسفند ماه سال ۱۳۸۱ با شماره ۷۹۸۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
 
وی در مورد شهر تاریخی سرابکلان نیز اظهار کرد: مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای امور حفاظتی، مرمتی و ساماندهی شهر تاریخی سرابکلان اختصاص یافت.
 
وی بیان کرد: شهر تاریخی سرابکلان نیز مربوط به دوره ساسانیان بوده که این اثر در سال ۱۳۸۰ با شماره ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.