برگزاری یادواره سرداران شهید یوسف‌پور در چهارمحال و بختیاری

یادواره سرداران شهید زال و نجف یوسف‌پور و شهدای بخش ناغان شهرستان کیار در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

حجت‌الاسلام یدالله زمانی امام جمعه شلمزار با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا تزریق خون تازه در رگ‌های جامعه و به حرکت درآوردن بخش‌های مختلف است.

وی شهدا را فرزندان معنوی امام خمینی (ره) اعلام کرد و افزود: دولت سیزدهم حرکت‌های شتابان در طرح‌های عمرانی به‌ویژه حوزه راهسازی داشته است.

حجت‌الاسلام زمانی با اشاره به انتظار مردم از مجلس انقلابی برای مطالبه‌گری از دولت اضافه کرد: تمامی مسئولان و مدیران برای رشد تولید و مهار تورم تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز که در این یادواره حضور داشت، گفت: دفاع از آرمان‌های شهدا وظیفه همگانی است و باید تمام توان خود را در این زمینه به کار بگیریم.

وی افزود: باید در این مجالس، خود را برای بهره‌گیری از عطر شهادت آماده کنیم.

حجت‌الاسلام تقوی شهدا را در تعالی روح، تربیت و تزکیه جان انسان‌ها مؤثر دانست و اضافه کرد: در این میدان باید با بال عشق پرواز کرد، زیرا شهید از چند میدان عبور کرده تا به میدان شهادت رسیده است.

وی تقوا، ایمان، هجرت، جهاد و شهادت را از میدان‌های شهدا اعلام و تصریح کرد: شهدا اگر به میدان عالی ایمان نمی‌رسیدند قدرت پرواز پیدا نمی‌کردند، آن‌ها از درون خود هجرت کردند تا از تاریکی به روشنایی، از بی‌عدالتی به عدالت، از منطقه شیطانی و نفسانی به رحمانی و خدایی و از گناه به ثواب برسند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه شهدا در منزل دوم (هجرت) خود را آزاد کرده‌اند، اظهار داشت: برای رسیدن به موفقیت باید به این آزادی دست یافت، در همین راستا مردم با شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی خود را از درون آزاد کردند تا از امام خمینی (ره) حمایت و نظام اسلامی را مستقر کنند.

وی دفاع از آرمان‌های شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و افزود: دشمن نمی‌تواند به جمهوری اسلامی حمله کند و قدرت هدف‌گیری مراکز حساس در ایران را ندارد.

گفتنی است؛ معلم شهید نجف یوسف‌پور هنگام شهادت مدیرکل آموزش و پرورش کردستان و برادرش شهید زال یوسف‌پور فرمانده گردان امام سجاد (ع) در عملیات بیت‌المقدس بود.

شهید نجف یوسف‌پور یکم مردادماه ۱۳۲۷ در ناغان شهرستان کیار متولد و ۲۸ تیرماه ۱۳۶۰ هنگام درگیری مسلحانه با گروهک‌های ضدانقلاب در دیواندره بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار