کاهش تعداد عوامل حج امسال به میزان ۵ کاروان

مدیران مجموعه‌های حج ۱۴۰۲ در مدینه با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و درباره میزان کاروان ها گفتگو کردند.

مدیران مجموعه‌های حج ۱۴۰۲ در مدینه با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار که شماری ازمعاونین، مدیران و دست اندرکاران بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در سخنانی، با قدردانی از فعالیت مدیران مجموعه‌ها در زمینه‌های اجرایی و فرهنگی اظهار کرد: در بازدید از هتل‌ها عموم زائران هم از زحمات شما عزیزان تقدیر می‌کنند و این توفیق را خداوند به شما عنایت کرده که زائر از خادم سپاسگزاری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به برخی موارد گم شدن اموال و اشیاء زائران در مسیر انتقال به کشور میزبان و استقرار در هتل ها، از حاضران خواست که در هماهنگی با ستاد مدینه این موارد را به سرعت پیگیری کنند.

وی گفت: در این سفر در ارتقاء بعد معنوی زائران کمک و تلاش کنید و به آن‌ها توجه دهید که از چند روز فرصت حضور در مدینه النبی به خوبی بهره ببرند و وقت خود را به زیارت و عبادت بگذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب لزوم اطلاع رسانی به زائران در خصوص ساخت و ساز‌ها و تخریب‌های صورت گرفته در مدینه و شرایط اسکان در هتل‌های این شهر، اقدامات صورت گرفته برای کاهش تعداد عوامل و افزایش حداقل ۵ کاروان به تعداد زائران با تاکید بر حفظ کیفیت در خدمات رسانی به ضیوف الرحمان را یادآور شد و با مقایسه آمار نیرو‌های اعزامی به سرزمین وحی در ۱۴ حج گذشته تصریح کرد: این کار با همکاری همه خادمان این کار اتفاق افتاد و همه عزیزان با خدا معامله کردند و با بعهده گرفتن بخشی از کار زمینه اعزام صد‌ها زائر بیشتر را که سال‌ها در انتظار بودند، فراهم نمودند.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه با مدیریت، برنامه ریزی و تدبیر بسیاری از کار‌ها را می‌توان به شکل مطلوب انجام داد، توصیه‌هایی در خصوص نظافت هتل‌ها و استقبال از زائران مدینه بعد بیان کرد و گفت: برای اینکه خدمتگزارخوبی برای حجاج بعد از ایام حج باشیم باید خود را آماده کنیم.

وی تصریح کرد: بر طبق روایات قطعا خادم ثوابش از زائر بیشتر است، با زائران خوب برخورد نموده و جایگاه خود را حفظ کنید.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین لزوم توجه به مفاد قرارداد‌های امضاء شده با طرف‌های کشور میزبان را متذکر شد و خواستار رعایت و استیفای حقوق زائر در سفر به حرمین شریفین شد.

بر پایه این گزارش، در این جلسه تعدادی از مدیران مجموعه‌ها به بیان نقطه نظرات و پیشنهاد‌های خود برای بهبود کار‌ها، خدمات و فضای معنوی کاروان‌ها پرداختند و آقایان سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و جواد دانشیار رئیس ستاد مدینه نیز توضیحات و توصیه‌هایی در خصوص نکات مطرح شده بیان کردند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: پیشنهادات ارائه شده بررسی و در صورتی که ارزیابی‌ها مثبت باشد در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

برچسب ها: حج تمتع ، زائران حج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار