بهسازی سه هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: سهمیه بهسازی مسکن روستایی استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد بود.

مهدی مرادی گفت: سهمیه بهسازی مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری در قالب طرح نهضت ملی مسکن سه هزار و ۵۰۰ واحد بود که از این تعداد تخصیص اعتبار سه هزار و ۳۰۰ واحد انجام شده و مابقی در دست پیگیری است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از این تعداد، متقاضیان بهسازی سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به منظور عقد قرارداد به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد عقد قرارداد شده است که هم‌اکنون در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: تا کنون از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ ساخت یک‌هزار واحد مسکونی روستایی در استان به اتمام رسیده است.

مرادی اضافه کرد: در پی سیل مردادماه سال گذشته در استان ۶۲۰ واحد نیازمند احداث مجدد و یک‌هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تعمیر بودند که بیشترین واحد‌های احداثی مربوط به روستا‌های بارده و سید محمد در بخش منج شهرستان لردگان است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۲۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض به همه متقاضیان پرداخت شده است، عنوان کرد: به متقاضیان واحد‌های احداثی ۲۵ میلیون تومان و واحد‌های تعمیری ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۵۰ درصد تخصیص اعتبارات سیل به استان تخصیص پیدا کرده است و در حال پیگیری هستیم تا مابقی اعتبارات نیر اخذ شود.

وی افزود: از طریق بنیاد مستضعفان ۱۵۰ تُن سیمان رایگان و ۱۰۰ تُن میلگرد در روستای سید محمد شهرستان لردگان و ۲۰۰ تُن سیمان در روستای بارده در بین متقاضیان واحد‌های مسکونی احداثی و تعمیری در حال ساخت و ساز توزیع شده است و سرجمع پیشرفت این واحد‌ها در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد است که امیدواریم تا یک ماه آینده از مرحله سفت‌کاری خارج شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.