آسفالت و بهسازی راه‌های روستایی قزوین نیازمند ۵۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: آسفالت و بهسازی راه های روستایی قزوین نیازمند ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست خبری مدیران و روسای دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی گفت:برای روکش آسفالت ۶۵۰کیلومتر راه روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار و بهسازی۸۰۰کیلومتر راه روستایی که روکش آسفالت آن‌ها در اثر گذر زمان تخریب شده است ۵هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

حق‌لطفی، عبور اضافه بار معادن از راه‌های استان را یکی از چالش‌های بسیار مهمی عنوان کرد که موجب تخریب رویه راه‌ها می‌شود و گفت: در سالی که گذشت از ۱۰میلیون تن بار معادن استان، تنها ۲۲درصد آن‌ها بارنامه داشتند که این عدد باید افزایش یابد و معادن، باید حقوق دولتی را واریز کنند.

به گفته وی امسال به منظور جبران خسارات وارد شده به شبکه جاده‌ای ناشی از بهره برداری معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی در تبصره ۷بند ت قانون بودجه این امکان فراهم شده تا معادن، درصدی از وصولی حقوق دولتی سهم خود را برای نگهداری و بهسازی راه‌ها اختصاص دهند.

وی با ارایه گزارشی از عملکرد و اقدامات این اداره کل در سال گذشته، توزیع ۱۶۲هزار تن آسفالت برای لکه گیری و روکش راه‌های شریانی، انجام ۵۰۰ هزار متر مربع آسفالت حفاظتی، اجرای ۸۵ کیلومتر عملیات شیب شیروانی راه‌ها و ۴۴ شبانه روز عملیات راهداری زمستانی با توزیع ۲۰هزار تن ماسه و نمک را از جمله فعالیت‌های این اداره کل در حوزه نگهداری راه‌ها طی سال گذشته عنوان کرد.

حق لطفی همچنین به خدمات ناوگان حمل و نقل مسافر این اداره کل و تشکیل کمیته حمل و نقل و سوخت در ستاد اربعین اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ناوگان مسافر برون‌شهری قزوین با ۶۲۳ سرویس توانست ۱۵هزار و ۵۰۰ زائر را از قزوین به مرز مهران جابه‌جا کند و امسال نیز با تشکیل جلسات مختلف تمهیدات لازم جهت اعزام زائران اربعین در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به عمر بالای ناوگان حمل و نقل در استان و کشور گفت:طی سال گذشته با توزیع اعتبارات بند الف تبصره ۱۸قانون بودجه ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی ۱۷دستگاه اتوبوس و ۴۴دستگاه مینی بوس انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از تصویب ۸۴ عنوان پروژه راهداری با ۷۵۵میلیارد تومان اعتبار در سفر هیات دولت به استان قزوین خبر داد و افزود:این پروژه‌ها در حال حاضر با پیشرفت بیش از ۵۰درصد در حال اجرا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.