به مناسبت هفته جهاد کشاورزی؛

۲۶ طرح در حوزه عشایر خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی از افتتاح ۲۶ طرح در حوزه عشایر در هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) در استان خبر داد.

ابراهیمی مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: در کنار اعتبارات تملک استانی و ملی اعتبارات ارزش افزوده و سهم عشایر را نیز داریم که می‌تواند جهش خوبی در ارائه خدمات به عشایر داشته باشد که نمونه بارز آن جذب ۲ مرحله از طرح‌های ارزش افزوده است.

او افزود: از محل اعتبارات ارزش افزوده، ۲۶ طرح بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری می‌رسد که ۲ هزار و ۴۹ خانوار از برکات این طرح ها بهره‌مند خواهند شد.

ابراهیمی ادامه داد: در سربیشه ۲ طرح، زیرکوه یک طرح، خوسف ۴ طرح، قاین ۸ طرح، سرایان ۴ طرح و درمیان ۳ طرح افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار کرد: این طرح‌ها از محل اعتبارات ارزش افزوده صرفا در سکونت گاه‌های ییلاق و قشلاق عشایر استان اجرا می‌شود.


بیشتر بخوانید


 او عنوان کرد: تأمین تلمبه‌های بادی، احداث منابع ذخیره آب، مرمت چشمه‌ها و چاه‌های مالداری و آبشخور‌های دام از جمله این طرح‌ها هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه در زمینه تأمین اعتبار مشکلی نداریم گفت: دامداران و عشایر در شناسایی محله‌های عام المنفعه به منظور اجرای طرح‌های مورد نیاز به مسئولین کمک کنند.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تلاشیم که تا پایان دولت سیزدهم تمام عشایر از نعمت برق بهره‌مند شوند تصریح کرد: تاکنون در دو مرحله توزیع پنل خورشیدی صورت گرفته است که در مرحله اول هزار و ۲۰۰ پنل و در مرحله دوم ۴۵۰ پنل در بین عشایر توزیع شده است که به زودی ۳۰۰ پنل خورشیدی دیگر نیز در بین عشایر توزیع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.