حوزه‌های سه‌گانه اداره کل میراث‌فرهنگی نیازمند توسعه در زمینه فناوری هستند

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: حوزه‌های ماموریتی اداره کل میراث‌فرهنگی نیازمند توسعه در زمینه فناوری هستند.

حسن محمدی ادیب امروز در جلسه با رییس پارک علم و فناوری استان، گفت: دنیای کنونی پیشرفت در حوزه‌های فناورانه را می‌طلبد و حوزه‌های مختلف اداره کل به ویژه حوزه گردشگری نیازمند توسعه در حوزه الکترونیک و فناوری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل می گوید: در سال‌های گذشته استان اردبیل در حوزه گردشگری الکترونیک در کشور پیشگام بوده و اکنون با توجه به اینکه امسال میزبان رویداد اردبیل 2023 هستیم باید در حوزه گردشگری و فناوری‌های مرتبط با این حوزه اقدامات اساسی‌تری انجام دهیم.

او همچنین به مشکلات عرضه محصولات صنایع‌دستی اشاره و گفت: از آنجایی که اردبیل یکی از قطب‌های تولید صنایع‌دستی در کشور شناخته می‌شود، همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این مورد می‌تواند به عرضه مناسب محصولات صنعتگران این حوزه کمک کند.

محمدی ادیب گفت: تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی استان اردبیل قابلیت عرضه در سطح بین‌المللی را دارد و معرفی و عرضه این محصولات با استفاده از دنیای فناوری می‌تواند به ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار در حوزه صنایع‌دستی نیز کمک کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل با اشاره به لزوم تعامل بیشتر شرکت‌های دانش بنیان و فعالان حوزه‌های سه گانه اداره کل، می گوید: هر سه حوزه ماموریتی اداره کل میراث‌فرهنگی نیاز ضروری به استفاده از فناوری‌های روز برای توسعه دارند که در این زمینه ما تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های پارک علم و فناوری استفاده کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار